Fenntartható dizájn – A neubau a nehéz idők ellenére is nagyon ráerősített a témára!

0

A koronavírus-járványt vagy így, vagy úgy, de szinte senki sem úszta meg. Sokan az életben maradásért küzdenek mind a mai napig, s rengeteg lemondással, kompromisszummal járhat a kevésbé betegek számára is. Viszont „bajban ismerszik meg az igazi barát”, és szerencsére, ahogy látszik is, a szakmában sokan bizonyultunk „igazi barátnak” – mindenki ott segített, ahol csak módjában állt.

A nagyobb cégek közül akadtak olyanok is, akik nem csupán partnereiken segítettek a nehéz időszakban, hanem a szélesebb társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalást sem kerülték el. A pandémia ráirányította a figyelmet többek között arra is, hogy lassítanunk kell a tempón, a helyi forrásokra kell összpontosítanunk, és figyelnünk kell önmagunk mellett a környezetünkre is. Attól még, hogy valami több tízezer kilométernyire tőlünk történik, nem jelenti ugyanakkor azt is, hogy nem lesz ránk – akár rövid időn belül – óriási hatással. Forrásokat keresver édemes nem csak a távolba, hanem magunk köré is tekinteni.

Az osztrák neubau a helyi termelésnek köszönhetően rugalmasan tudja kezelni a pandémia kapcsán kialakult helyzetet. Vásárlói környezettudatosságát erősítendő közzétette Fenntarthatósági Útmutatóját, egy jól áttekinthető brossurát arról, hogy milyen elemekkel és értékekkel rendelkezik, mint fenntartható vállalat. A neubau stratégiája jól mutatja, hogy a fenntartható üzletszemlélet és a szemüvegkeret-dizájn járhatnak kéz a kézben is.

Daniel Liktor, a neubau globálismarketing-igazgatója szerint a fenntarthatóság a márka létrehozásának egyik sarokköve:

A fenntarthatóság nem csak alapfeltétel, de a jelenlegi helyzetben az egyetlen járható út is. Főleg a helyi gyártás bizonyítja ennek előnyét, ugyanis még a nehéz körülmények között is kontroll alatt tartjuk a gyártást. A váratlan krízis jól demonstrálja a cégek számára a fenntartható stratégia létjogosultságát.„

Daniel szerint a krízis egy másik kérdést is felvet: „Egy cég, aki Európa kellős közepén szisztematikusan a helyi gyártás mellett dönt, állandóan reflektál arra az általános kérdésre is, hogy mennyit nyerünk a globalizációval, és mit tesz az valójában a jövőnkkel és a bolygónkkal. Ebben a kérdésben egy lépéssel a többiek előtt járunk, főleg a jelenlegi krízis fényében.”

A neubau tényleg megmutatja, hogy a fenntarthatóság nem lehetetlen.

A fenntarthatóság stratégiája olyan központi minőségi feltételeken alapul, mint a bio forrásból származó műanyag, valamint az újrahasznosított alapanyagok használata. A márka a legmagasabb követelményeket támasztja a Linz természetvédelmi régiójában található helyi termeléssel szemben is. A cég garantálja, hogy a gyártás során megújuló- és napenergiát használ, valamint azt is, hogy a munkafolyamatok során elhasznált levegőt filterrel szűrve engedi vissza a környezetbe. Egyedül az újrahasznosítható puha szemüvegtokok 2017-es bevezetése 90%-kal csökkentette a széndioxid-kibocsájtást más kemény szemüvegtokok gyártásához képest, s a szintén osztrák gyártású demólencsék további egy tonna CO2-től mentették meg a bolygót. 2019 óta a neubau minden beszállítójával megállapodott arra vonatkozóan, hogy kizárólag a szigorú környezetvédelmi szabályok betartásá atán folytathatják az együttműködést. A neubau „Látni és jót tenni” mottójának megfelelően igyekszik felelősséget vállalni közösségi és környezetvédelmi kérdésekben, miközben termékei a legmagasabb dizájn-sztenderdeknek is megfelelnek. A mottó minden nap arra emlékezteti őket, hogy minden fejlesztésükkel az embert és a környezetet is kell szolgálniuk.

Amellett, hogy minden termékük tervezésekor maximálisan figyelembe veszik az ökológiai tulajdonságokat, a cellulóz-alapú és ragasztást nem igénylő tokok újrahasznosított anyagból készülnek, a szemüvegtörlőket pedig újrahasznosított PET palackokból gyártják.

Forrás: spectr-magazine

Megosztás.

Leave A Reply