MIDO 2015

0
A MIDO-t, a világ egyik vezető nemzetközi optikai szakkiállítását idén 45. alkalommal rendezték meg Milánóban február 28. és március 1. között. A kiállításra több mint 49 ezer látogató regisztrált a világ 57 országából, ami az esemény eddigi történetének rekordja. A rendezvény iránt óriási volt a gyártók érdeklődése is, hiszen míg korábban 3-4 pavilonban mutatták be legújabb fejlesztéseiket és termékeiket, idén 6 pavilont töltöttek meg.

A MIDO látogatói betekintést kaphattak az optikai ipar kulisszatitkaiba, illetve többek között megismerhették a jövő szemüvegeinek és napszemüvegeinek trendjét, a legkorszerűbb fejlesztésű szemüveglencséket, optikai eszközöket, valamint a szemészeti műszerek széles választékát. Az idei MIDO-n erős hangsúlyt kapott maga a szemüveglencse is.

Az „az vagy, amit viselsz” mondás jegyében az optikai kiegészítők seregszemléjével egyidőben rendezték meg a milánói divathetet.

Ehhez kapcsolódva, a pavilonokban mutatták be a jövő év szemüvegdivatjának trendjét a MIDO-n: az a nő, aki igazán divatos akar lenni a szemüvegkeretek tekintetében, a piros és a bordó árnyalatait fogja viselni. A stílusteremtő férfi pedig a kék, illetve a zöld színek árnyalatait fogja hordani jövőre a gyártó cégek szerint. Örök divat marad a fekete és a melegbarna, például a csokoládé- és a kávészínek. A minták tekintetében a teknős és a leopárd fog hódítani, illetve a szivárvány színei: egy kereten belül 6-8, a sárgától a liláig. Ezek a színkombinációk a műanyag keretek választékában találhatók meg. A fémek között is a színes – például a kék, bordó, zöld, leopárd mintás – keretek fognak hódítani, nem a natúr, a megszokott arany, ezüst színek. E mellett természetesen minden gyártó cég tart a kollekciójában továbbra is tradicionális modelleket, de 2015/2016-ban a színes keretek dominálnak. Az újdonságként bemutatott keretek stílusa a régi időket, a múlt század első felét idézi oly módon, hogy a vintage stílust ötvözi a modern inspirációval: egyszerűség és elegancia az időtálló stílus jegyében. Azért is különösen fontos erre a hazai kerekedőknek figyelniük, mivel a gyártók a jövő évi médiakampányukban a fent felsorolt termékcsoportokra helyezik majd a hangsúlyt.

optikai-magazin-kiallitas-mido-2015

Az a megtiszteltetést ért, hogy meghívást kaptam a MIDO nulladik, szakmai napjára a MADE IN ITALY EYEWEAR nevű rendezvényre. Ezt az eseményt az olasz Gazdaságfejlesztési Minisztérium kedvezményezésére az ITA (Italian Trade Agency) külföldi országokba kihelyezett irodái szervezték meg. A szervezők látszerészeket, optikusokat és optometristákat hívtak meg a világ számos országából azért, hogy bemutassák számukra az olasz szemüvegipar újjászületését. Ennek keretében mind a tradicionális, híres olasz gyártók, mind a kicsi, de jelentős manufaktúrák is teljes mértékben visszatelepítik külföldről – főleg Ázsiából – Olaszországba a szemüvegkeretek gyártását. Az olasz állam a gyártók ezen tevékenységét komolyan támogatja, segíti annak érdekében, hogy a szemüvegipar az olasz ipar egyik húzóágazatává váljon.

A szervezők a nulladik napon egy olyan workshopot is rendeztek, ahol 51 olasz szemüveggyártó mutatta be csúcsmodelljein keresztül az olasz minőséget, a szín- és formavilágot a meghívott szakembereknek.

Huszadik alkalommal látogattam el a kiállításra, és örömmel tapasztaltam, hogy a 2008-as gazdasági válság hatása időszakos megtorpanásnak bizonyult a szemüvegiparban. Nemcsak, hogy új irány tapasztalható a szakmában, de a kínálat és a bemutatás minősége is megújult, magasabb színvonalúvá vált. A világkiállítást, az EXPO-t idén május 1-jétől Milánóban rendezik meg, amelyre már a MIDO alatt nagyon készült a város és a kiszolgáló egységek. Hosszú évek óta először láttam felállványozás nélkül a milánói dómot.

KÉP FORRÁSA: MIDO HOMEPAGE

SZERZŐ: TÓBIÁS KRISZTA

Megosztás.

Comments are closed.