Optikai Magazin statisztika - #5

Az új Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek.

Az új Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek. Ennek megfelelően minden hónapban meg fogjuk írni, hogy milyen látogatási eredményeket értünk el. Ha nem olvastad el az első részt, érdemes azzal kezdened, hiszen az elemzési módszer abban van leírva, itt most csak a számadatokat és 1-1 érdekességet mutatok.

Októberben az alábbiak szerint oszlott meg a forrás, tehát hogy honnan érkeztek az oldalra a látogatók:

  • Facebook: 62.40%
  • Direkt oldalfelkeresés: 16.51%
  • Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 5.97%
  • Organikus keresés: 11.80%
  • Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 3.32%

Itt a legérdekesebb, hogy az előző hónaphoz képest kimagaslóan erősödött a social térből érkező forgalom, több véleménycikk is megjelent, amik rendkívüli megosztásszámmal bírnak. A social támogatás továbbra is elengedhetetlen, ezt a napi szintű látogatottsági adatokból is látjuk. Azokon a napokon van nagyobb látogatottság, amikor kirakjuk a Facebook oldalra, vagy csoportba az adott cikket. Ez tovább erősödött az induláshoz képest.

Demográfia alapján az alábbiak szerint olvasnak minket: 36-64% arányban férfiak és nők, ami egy jelentős elmozdulás az induló 31%-69% arányától. Ebben a hónapban viszont fiatalodott a közönségünk, megfordult az eddigi arány. Konkrétan a 35-44 korosztály a látogatók 28%-át tették ki, míg a 45-54 korosztály 25%-ra csökkent. Ennek a fiatalításnak kifejezetten örülünk.

Az oldal látogatottsága minimálisan nőtt, ennek fő oka, hogy október mindig a legerősebb hónapok között van, nem értek rá olvasni annyit, mint eddig. Októberben 1995 látogató 2949 munkamenetet és 5340 oldalmegtekintést produkált. Az előző hónap kiugróan magas 3.11-es átlagos oldalmegtekintés csökkent 2.67-re. 

A szeptemberi adatok alapján a 10 leglátogatottabb cikk az alábbi volt:

OGYÉI még mindig napirenden van a látogatottságban, viszont nagy örömünkre bekerült a műhelyes sorozatunk legújabb része, több PR cikk is, valamint a nagy októberi küzdés is.