Egy brand, amely közösségi finanszírozásból jött létre – Shelter

0

Egy üzlet beindítása klasszikusan a kezdőtőkétől függ. Megszületik egy ötlet, amelyre az ötletgazda vagy gazdák pénzt kezdenek gyűjteni. Kicsiben indulnak, és ahogy a termék, vagy a szolgáltatás elkezd népszerűsödni, úgy nő a bolt is. Manapság viszont új szelek fújnak, és a folyamat állomásai kicsit megcserélődtek. Most mutatunk egy példát: bemutatjuk a Shelter-t, a környezetbarát szemüvegmárkát Franciaországból.

A sztori

2013 júliusában indult, amikor a kezdeményezés óriási sikert aratott a kisskissbanbank.com-on. Ez a honlap egy olyan online platform, ahol a felhasználók megoszthatják saját ötleteiket, kreatív projektjeiket, felmérhetik rájuk az igényeket, és akár befektetőket is kereshetnek hozzájuk. Bárki segítheti a számára tetsző projekteket már kisebb összegekkel is, vagy előrendelheti a terméket, amelyet aztán akkor kezdenek el gyártani, amikor elérték azt a mennyiségű támogatást, amennyiből már megéri beindítani az üzletet. Hasonló kezdeményezésről írtunk már korábban: Zenehallgatás a koponyádon keresztül.

Első ránézésre olyan ez, mint egy Hollywood-i film. Négy gyerekkori barát próbálja megvetni a lábát az üzleti életben fiatal márkájukkal – így jött a közösségi finanszírozás ötlete. Úgy gondolták, mi vesztenivalójuk lehet? És szerencsét próbáltak. A Shelter 45 nap alatt 18 000 eurónyi támogatást szerzett, és 150 előrendelés érkezett hozzájuk.

1G1B0474-2

Hűek maradtak önmagukhoz, és közben létrehoztak egy olyan márkát, amely ötvözi a stílus, a szakértelmet, a helyi munkaerőt, és a társadalmi felelősségvállalást is. Nagyon bevált nekik ez a kombináció még úgy is, hogy a napszemüvegek ára igen borsos: 200 euró/darab. Idén több, mint 160 viszonteladójuk lett Franciaországban, és már a tengerentúlon is megkezdték marketingtevékenységét. Ezek mellett pedig indítottak egy újabb kampányt is a kisskissbanbank.com-on organikus és tisztességes üzleten alapuló új kollekciójuknak.

Most az a célunk, hogy bemutassuk a vásárlóinknak az értékeinket, és edukáljuk őket a francia kézműves iparról, továbbá arról, hogyan használhatunk minél több olyan nyers alapanyagot, amelyek nem károsítják a bolygót.”

Hogy miért lett ekkora sikere a Shelter kezdeményezésének? Azok az új generációk, akiknek most kezdett el gyarapodni a vásárlóerejük, egészen máshogy állnak a termékekhez és a divathoz, mint szüleik; erről már írtunk korábban ITT. A nagy márkaneveket a pazarlással azonosítják, és inkább hazai, jó minőségű termékekre költenek. Fel kell készülnünk arra, hogy változik a kereslet, és arra is, hogy a kínálat nem várt irányból is betörhet a piacra.

1G1B0963-2

Forrás: http://spectr-magazine.com/

Megosztás.

A szerzőről

Leave A Reply