Trend – nyár

0
Solo eyewear – egy ügy, egy lehetőség

A márka alapítói, Jenny és Dana, az egyetemi évek alatt ismerkedtek meg, ahol kutatásaik során olyan riasztó adattal szembesültek, hogy a világ országainak közel 80 %-ában nem kapnak az emberek olyan szemészeti ellátást, amilyenre szükségük lenne (WHO). Ennek az elsődleges oka a szegénység. A két lány elhatározta, hogy megpróbál ezen változtatni: létrehoztak egy márkát, melynek bevételéből olyanoknak juttatnak el szemüvegeket, akik ezt nem engedhetnék meg maguknak. A koncepció működőképesnek látszik, hisz 2011 óta közel 10 000 ilyen keret talált már gazdára.
optikai-magazin-trend-2015-nyar-solo

Lightec – határozottan könnyű

A Morel cég portfóliójának legletisztultabb koncepciója a Lightec, mely a nevében foglalt könnyűséget a praktikus technikai megoldásokkal ötvözi. A rozsdamentes acélból készült, különleges fényezésű kereteknek saját mechanikát fejlesztettek ki, melyek ellenállóbbá teszik a termékeket. Az aktuális kollekcióban még egy fokkal tovább mentek és olyan speciális elemeket hoztak létre (12 sorozatot), melyekből több mint százféle keret nélküli szemüveget lehet összeállítani az elemek és lencseformák variálásával. Természetesen a végeredmény nem csak vizuálisan könnyed, de a keret súlya is elenyésző.

optikai-magazin-trend-2015-nyar-lightec

SPY+ – a feltörekvő amerikai

A kaliforniai alapítású cég az Oakley márka egyik legfontosabb kihívója. Sok tekintetben a versenytárs által bejárt útéhoz hasonlóan építkezik a márka. Rengeteg sportolóval, divatikonnal dolgozik együtt, akik közül talán az extreme autóversenyzó, Ken Block a legismertebb. Termékeikben is sok hasonlóság van, de érezhető, hogy a SPY+ egy fiatalabb, merészebb generációnak szól. Nagyon sok élénk színt és merészebb, karakteresebb formát használnak, amitől könnyen felismerhető egy Spy+ keret. Saját fejlesztésük a Happy Lens, mely kiszűri a hangulatra káros sugarakat (és ezt klinikailag bizonyították), így hozzájárul ahhoz, hogy a viselője nemcsak menőbb, de jobb kedvű is legyen.

optikai-magazin-trend-2015-nyar-spy+ optikai-magazin-trend-2015-nyar-spy+2

Battila – az anyag és ami marad

Bakó Attila eredetileg modellezőként és grafikusként dolgozott, de – mondhatni szerelemből – útjára indította kézműves szemüvegmárkáját, a BATTILA Concept Eyewear-t. Luxuskategóriás termékeit játékosság, funkcionalitás, karakteresség jellemzi. Alkotásai egyszerre nosztalgikusak és extrémek. Védjegye az anyaghasználat. Fából, plexiből, betonból is tervez. Munkája az állandó kísérletezésről szól, arról, hogy új anyagokat és formákat találjon, hogy aztán ezek egyedi minőségű és különlegesen szép szemüvegekben egyesüljenek. A fő kihívás: szépséget találni nem várt helyeken, együttműködés más, kreatív területek képviselőivel és az érték megteremtése. A legfontosabb mindezekben, hogy az egészet egyfajta játéknak kell felfogni, hogy működjenek a kreatív folyamatok.

optikai-magazin-trend-2015-nyar-batilla
Legújabb kollekciója a Venezia. Vele a tavasz frissességét, a véget nem érő itáliai nyarakat, a vizet, a tűző napsütést és az olasz fagyik ízét idézi az alkotó. Olyan fafurnérokat alkalmaz, amelyek némelyike a vanília, az óceán vagy a rózsa friss színeiben pompázik. A darabok velencei csatornákról kapták nevüket. A Venezia kollekció tíz napszemüveget tartalmaz, tíz különböző formában, hat különböző faanyagból. Többek között dióból, wengéből és teakfából.
Minden darab gondos kézimunkával készül egy budapesti műhelyben, két méretben, magas minőségű műanyag lencsével és egyedi csomagolással ellátva. Abban biztosak lehetünk, hogy a Battila nem lesz tömegcikk, viszont egy olyan újabb magyar márka, melyre büszkék lehetünk a hazai és nemzetközi porondon egyaránt.

KÉPEK FORRÁSA: SOLO EYEWEAR, LIGHTEC, SPY+, BATILLA

SZERZŐ: SALAMON GERGELY

Megosztás.

Comments are closed.