Hogyan értékeli a 2014-es évet és mit vár, milyen várakozásai vannak 2015-ben?

0

Erről kérdeztük a MOI nagyker szekciójának újonnan megválasztott vezetőit

Az elmúlt év bizakodásra ad okot a kontaktlencsékkel és az ápolószerekkel kapcsolatban. Bár a kontaktlencse-penetráció, ha Magyarország egészéről beszélünk, stagnál, de azok az optikai üzletek, amelyek évek óta folyamatosan energiát és időt áldoznak kontaktlencsés vevőik számának és elkötelezettségének növelésére, nagyon szépen gyarapodtak 2014-ben. Ehhez mi is megpróbálunk minden segítséget megadni: az Alcon életében 2014. az innováció éve volt. Rengeteg új termékkel jelentünk meg a piacon. Biztosak akartunk lenni abban, hogy minden vevő a számára legjobb megoldást találja meg az optikában, s így hosszútávon elégedett kontaktlencse-viselő válik belőle.
2015-ben a hangsúlyt a penetráció növelésére kell helyezni, hiszen a forgalom fokozásának a motorja a használók számának a gyarapítása.
A penetráció az európai országokhoz képest nálunk nagyon alacsony szinten van, így óriási lehetőségek nyílnak az optikák előtt, hogy extra forgalmat realizáljanak a kontaktlencsések számának növelésével. Ehhez mi is megadunk minden segítséget, hiszen Magyarországon egyedülálló módon 2015 februárjában tévéreklámmal jelentkezünk, amelyben a 18-24 éves korosztály érdeklődését keltjük fel a kontaktlencse iránt. A sikerhez azonban egyedül kevesek vagyunk, a partnereinknek is időt és energiát kell szánniuk arra, hogy felajánlják a kontaktlencsét mint lehetőséget a vevőik számára.
A szemüvegkeret-piac átrendeződése
Az elmúlt évek a nemzetközi szemüvegkeret-piacon az átrendeződésről szóltak. Szemüvegkeret-márkák vándoroltak egyik gyártótól a másikhoz, a válság hatására csökkenő keresletre a piac nagy felvásárlásokkal, összeolvadásokkal és megszűnésekkel válaszolt. Az ismert divatmárkákat forgalmazó cégek piaca jobban koncentrálódott, és működése minden bizonnyal költséghatékonyabb lett, azonban azt eredményezte, hogy minden kollekcióban ugyanazokkal a modellekkel találkozunk, csak a logójuk különbözik. Ez a tény sok helyi forgalmazónak lehetőséget jelentett a portfólió bővítésére, másoknak azonban veszteséget egy-egy elveszített márka miatt.
Szerencsére a nagy gyártók mellett mindig akadnak olyanok, akik az egyediségre szavaznak, ezért sorra jelennek meg a kiállításokon kicsi garázscégek, amelyek egyedi stílussal vagy anyaghasználattal alakítanak ki egy-egy új márkát és utat nyitnak a jövendő trendnek.
Örömmel láttam, hogy ezen a területen magyar cégek is versenyben vannak, és remélem, hogy a nyugati országok után a fiatalok hazánkban is a különleges keretek felé fordulnak. 2014-ben viszontláthattuk a tükrös napszemüvegeket és az optikai kollekciókban a markáns műanyag modellek már nemcsak feketében, hanem a szivárvány minden színében, sőt egyedi grafikákkal is elkezdtek hódítani.
A hazai optikai piacon is végbement egy változás a válság hatására, amelyet legjobban a tudatosabb beszerzés térhódításában lehetett nyomon követni. A csökkenő kereslet miatt sokan elgondolkodtak azon, hogy abból a rengeteg szemüvegkeretből, amelyek az évek alatt felhalmozódtak az üzletekben, hogyan lehet a leghatékonyabban bevételhez jutni. A beszerzéseket sokkal jobban átgondolták, sőt, jobban megtervezték, mint korábban. Azt gondolom, hogy ennek hatására a magyar beszállítói kör is koncentráltabb lett, mivel előnyben részesültek azok, akik megbízható szolgáltatást, jó minőségű termékeket és jó árakat tudtak biztosítani. Kevesebb beszállító igénybe vételével az üzletek a korábbinál nagyobb kedvezményeket is el tudtak érni. Az elmúlt évek stagnálása után 2015-ben már számítunk az optikai piac növekedésére.

Gyorsuló világunkban egyre több kihívással néznek szembe a szemüveglencse-szakmában tevékenykedő gyártók, forgalmazók és optika boltok. A gyártók újabb és újabb innovációkkal jelennek meg a piacon, az optikák meg egyedi vásárlói ajánlatokkal próbálják a vevőket becsábítani a boltba. Eközben a fogyasztók pedig egyre tájékozottabban és tudatosabban igyekeznek az igényeiknek és a pénztárcájuknak megfelelő ajánlatot kiválasztani.
Így volt ez 2014-ben és erre számíthatunk az előttünk álló esztendőben is.
A digitális eszközök rohamos elterjedése egyre jobban befolyásolja életünket. Az okostelefonoknak jótékony hatása is van a szakmánkra, hiszen a kis képernyő és az apró betűk hamarabb teszik szükségessé a korrekciót.
Van azonban az internet elterjedésének hátránya is, hiszen már szemüveget is vásárolhatnak a fogyasztók online módon. Ezért tartom fontosnak az optika boltok specializálódását és az olyan egyedi szolgáltatás, márka és termék kínálatát a boltban, amelyet a neten pár klikkeléssel nem lehet megvásárolni.
A ZEISS kínálata lépést tart a piaci igényekkel: 2015 tavaszán innovatív technológia bevezetésével készítjük fel progresszív szemüveglencséinket a digitális világra, valamint kifejezetten a gépjárművezetőknek kifejlesztett termékkörrel bővítjük kínálatunkat.
Az ilyen, speciális igényeket kielégítő termékek hozzásegítik partnereinket ahhoz, hogy szolgáltatásaikkal kitűnjenek versenytársaik közül.

KÉPEK FORRÁSA: GYÁFRÁS MÁRIA, NAGY LÁSZLÓ, RÓSA GERGELY

Megosztás.

Comments are closed.