MIDO 2016. – a legújabb trendek a világ szemüvegiparában

0

Nemzetközi kutatás a szemüveg viselési szokásokról: itthon a szükség dönt

A MIDO-t, a világ szemüvegiparág seregszemléjét 46. alkalommal rendezték meg Milánóban 2016. február végén. A kiállítás kiemelt mérföldkő minden évben a szakma számára, hiszen a gyártók itt mutatják be magukat a többi piaci szereplőnek. Ezen az eseményen dobják piacra legújabb szemüveg és kontaktlencse kollekciójukat, valamint design termékeiket, továbbá itt sorakoztatják fel technikai fejlesztéseiket, legmodernebb gépeiket, nyersanyagikat és alkatrészeiket is.

A rendezvény súlyát mutatja, hogy az idei MIDO nemcsak látogató számban döntött rekordot, hanem a kiállítási terület nagyságában is: mintegy 52 ezer látogató vett részt az eseményen – 7 százalékkal többen, mint 2015-ben -, és a nemzetközi szemüveg szektor már nyitás előtt betelt, ezért új kiállítási területet kellett kialakítani. Ezen túlmenően az iparág piacvezetői mellett mintegy 106 új cég döntött úgy idén, hogy bemutatkoznak a MIDO-n a szakma számára.

Szemüveg trendek 2016-ban

Szemüvegkeretek körében továbbra is hódít a műanyag (acetát) alapanyag, a színpaletta összes színében. A forma tekintetében a kerekebb és a cicás az idei trend, minden méretben. Fazonvilágban visszatérnek a 60’-as évek modelljei kicsit modernizálva, a mai korra és színvilágra. Szemüvegkeretekből kijelenthető, hogy túlkínálat van a piacon.

Fókuszban a legújabb technológiák

A MIDO idén is külön pavilont szentelt a technikai újdonságoknak, ahol szemvizsgálati gépek és vizsgáló székek hatalmas választéka tárult a látogatók elé. Ebben a pavilonban mutattak be többek között olyan csiszoló gépet, amelyik egy óra alatt több mint 200 szemüveget képes becsiszolni, teljesen automatizálva. Egy kisebb szobában elhelyezhető teljes lencsegyártó nano labort lehet már felállítani, ami az első fázistól a kész lencséig ARX réteggel nyolc óra alatt 15 párat gyárt le, a legegyszerűbb egyfókuszú lencsétől a progresszívig bármilyet.

Nemzetközi kutatás a szemüveg viselési szokásokról

A MIDO és a SILMO felkérése alapján a GFK nemzetközi piackutató intézet több európai országra kiterjedő felmérést végzett, amely keretében a szemüveg viselési szokásokat vizsgálták. A kutatásból kiderült, hogy a többi vizsgált országhoz képest Magyarországon ritkábban cserélünk szemüveget és napszemüveget is. A vásárlás mellett szóló döntő érv itthon a szükség és nem az új darabok iránti igény.

Budapest, 2016. március 4.

SZERZŐ: TÓBIÁS KRISZTINA
KÉPEK FORRÁSA: NAGY LÁSZLÓ, WWW.MIDO.IT

Megosztás.

Comments are closed.