2014. Tél

0
Jimmy Fairly – a fairtrade

optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-1 optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-2 optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-3 optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-6optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-4 optikai-magazin-trend-Jimmy-Fairly-5

Ha az ember megnézi a Jimmy Fairly honlapját, tartalmilag egy tipikus trendi, divatos szóval élve hipster márkaképet lát. A fiatal francia csapat maga tervezi kereteit Párizsban, és a kivitelezést szintén francia gyártókra bízza. A márka kiemelkedése annak köszönhető, hogy 2011-ben a társalapítók, Antonin Chartier és Sacha Bostoni időben éreztek rá arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás az optikai piacon még alig van jelen, holott szinte minden más üzletágban már komoly szerephez jutott. Mikor – amerikai modellt követve – bevezették a vegyél-egyet-adjál-egyet kampányukat (mellyel szegény afrikai és ázsiai országok lakóit lehetett támogatni) a márka hírneve nagyot nőtt és felpörögtek az eladások is. Az adakozó szándék láthatóan divatos jelenség.

Kirk & Kirk – Kirk reloaded
Jason & Karen Kirk, a Kirk Originals alapítói, a közelmúltban elhagyták a céget és saját független márkát építettek fel Kirk & Kirk néven. A váltás igen gyors és talán nem is várt sikert hozott számukra. Amellett, hogy szinte a legtöbb fontosabb európai piacon meg tudták vetni a lábukat az új márkával, a legfontosabb szakmai díjak egy részét is bezsebelték a 2014-es év során. Bemutatkozó kollekciójuk a Vivarium – amelyet a viktoriánus kor ihletett – újkori eleganciát sugároz és sok tekintetben példaértékű. Mind az alapanyagok tekintetében, mind motívumaiban elkülönül a piac többi szereplőjétől, de mégsem lett túl extrém, sőt, formailag sok tekintetben klasszikusnak mondható. Kirkékről valószínűleg még fogunk hallani a közeljövőben, ha ennyire érzik, hogy mire van a piacnak szüksége.
Nomad – Japántól Dublinig
optikai-magazin-nomad-02
optikai-magazin-nomad-01
A Morel gyár márkái egyre sikeresebbek, lassan az ismert divatmárkák piacán is érezhető a jelenlétük. A Nomad sorozat az egyik legsikeresebb közöttük, ami nem véletlen, hiszen a koncepció sok tekintetben megfelel az aktuális világszemléletnek. A tervezők évente négy olyan új világvárosban vagy földrajzi területen keresnek ihletet, melyek szerintük meghatározzák a globális falu működését. E területek ikonikus elemeit, hangulatát építik be a keretekbe és a hozzájuk tartozó kommunikációba. Az idei Silmón a két új város, mely saját Nomad sorozattal büszkélkedhet, az ír Dublin és a japán Sakura.
Kaibosh – Norvégia represent
optikai-magazin-trend-kaibosh-4
optikai-magazin-trend-kaibosh-5
A közel 50 éves múlttal rendelkező norvég Flo szemüvegkeret-gyártó úgy döntött, hogy nemcsak a norvég dizájnerek álmait valósítja meg, hanem a sajátjait is, ezért létrehozta a Kaibosh nevű márkát. A recept nem sokban különbözik a legtöbb nemzetközi gyártó hasonló indíttatású lépésétől, talán csupán annyiban, hogy egy minden tekintetben skandináv márkát kívántak létrehozni. Egy letisztult, könnyed és nagyon vidám kollekciót, amelyben a tervezők a legtöbbet a végfelhasználók tapasztalataiból építkeznek. A márka ennek megfelelően nagy súlyt fektet arra, hogy visszajelzéseket gyűjtsön kis bergeni dizájncsapata számára, akik a több hónapos tervezési folyamat eredményeit Kínában gyártatják le. Egyelőre nem az exporton van a hangsúly, de elképzelhető, hogy a koncepció sok helyen teret hódít magának.
Clément Gouverneur – minden a részletekben
optikai-magazin-trend-clement-gou
Egy igen régi francia családi vállalkozás, a Gouverneur Audigier, úgy döntött, hogy sok-sok évtizednyi gyártói tevékenység után saját márkanevek alatt is piacra dob kollekciókat. A modell nem ismeretlen, hiszen sok olasz és francia gyártó cég ismerte fel, hogy másnak gyártani hosszú távon kevésbé jövedelmező, mint márkaépítéssel közvetlenül a fogyasztókhoz irányítani a termékeit (az optikusokon keresztül). Így született meg a Clément Gouverneur márka, mely nem más, mint az alapító neve, aki 136 éve elindította a vállalkozást. A márka szlogenje, „részletőrültek 1878 óta”, frappánsan összefoglalja, miről is kíván szólni 2014-ben ez a márka: klasszikus értékek és formák hihetetlenül részletgazdag kidolgozásáról. Ezt valóban nem is kell sokat ragozni.
Gouv/au – gyönyör az egyszerűségben
optikai-magazin-trend-gouv-2
Szintén a Gouverneur Audigier terméke a Gouv/au, melyet kifejezetten a minimalista tárgyak kedvelőinek hoztak létre. A bronzból készült keretek látszólag végtelenül egyszerű felépítésűek, de érezhető, hogy komoly tapasztalatokra építve tervezték meg őket. A három formát hat nagyon különleges színben tették elérhetővé. A kollekció kiemelt darabjának számít az extra kicsi lencseméretekkel rendelkező ‘Mini-Puce’, melyet a dizájnfanatikusok valószínűleg imádni fognak, hiszen minden részletében műalkotás, és viselőjének megkérdőjelezhetetlenül markáns fizimiskát kölcsönöz.

SALAMON GERGELY

Megosztás.

Comments are closed.