Átütő sikert szeretnél? Így mérd a hirdetéseid hatékonyságát!

0

A mérés a fejlesztés alapja. Ez a kijelentés igaz a csillagászatra, fizikára, egyéb tudományokra és az optikákra is. De mik azok a mérések, amikből tudni fogod, hogy mit fejlessz, változtass az üzletedben, vagy ahogy az előző cikkemben is írtam, melyik médiában hirdess, mi legyen az ajánlatod?

Íme pár ötlet a méréshez, amit már mától bevezethetsz!

Honnan tudták volna a hajósok a 13. századtól, hogy éppen merre tart a hajójuk, ha nincsenek csillagászati mérések, megfigyelések?
És ezeknek a méréseknek köszönhetjük azt is, hogy most már térkép helyett GPS segítségével tájékozódhatunk, sőt nem csak azt határozhatjuk meg, hogy hol vagyunk, hanem mennyivel haladunk.
A vállalkozásodban, optikádban ugyanez a helyzet. Átütő fejlődést akkor érhetsz el, ha méréseket végzel a marketingedben és az értékesítésedben. Különben honnan tudnád, hogy min kell javítani, és mi az, amit jól csinálsz és érdemes továbbfejleszteni?

Mit mérj feltétlenül a marketingedben?
  1. Hány új érdeklődő jött be hozzád és abból hánynak vásároltak?
    Ebből megtudhatod, hogy az érdeklődő megtalál-e nálad mindent – tökéletes kiszolgálás, választék – amiért azt mondhatja, hogy: „Oké, én már nem megyek tovább”.
    Egy apró ajándékért cserébe azt is megkérdezheted, hogy miért nem találta meg a számítását?
  2. Melyik reklámeszközöd hoz több érdeklődőt?
    Egy optika több médiában is arra inspirálta az olvasóit, hogy telefonáljanak, ha ingyenes szemvizsgálatot szeretnének. De vajon tudta-e, mikor megcsörrent a telefon, hogy melyik médiában látták a hirdetését, azaz melyikben érdemes továbbra is hirdetni és melyik az, ami csak pénzkidobás?
    Ennek a mérésére jó megoldás, ha a különböző médiákban más-más telefonszámot adsz meg. Hidd el, hogy a plusz költsége egy telefonszámnak hosszú távon sokkal kevesebb, mint az, ha nem jó helyen hirdetsz több tízezer forintért alkalmanként.
    De ha nem telefonon jelentkeznek az érdeklődők, hanem az üzletedbe hívod őket, akkor a szórólap vagy hirdetés alján elhelyezett kuponnal is mérheted a reklámeszköz hatékonyságát.
  3. Melyik ajánlatodra jelentkeztek többen?
    Az olvasók többsége már csak azokat a reklámokat látja meg a reklámzajban, amelyek állandóak, hosszú ideig nem változnak: Calgon – a vízkő ellen, Saridon – hogy ne fájjon a fejed. De melyik ajánlatunkat ismételhetjük többször, melyik az, amelyikre jobban reagáltak?
    Ezt is érdemes mérni azzal, hogy feljegyzed a hirdetések után az érdeklődők számát.
  4. Átlagosan mennyi időközönként jönnek vissza a vevőid?
    Ha tudod, hogy a vásárlóid átlagosan az első vásárlástól számítva mikor térnek vissza az üzletedbe, akkor felesleges a drága tömegmédiákon keresztül hirdetned a régi vevőidnek.
    Bár te nem kenyeret és tejet árulsz, amit naponta fogyasztanak, hanem olyan terméket, amit nem feltétlenül vásárolnak egy éven belül, Neked akkor is van egy olcsó eszközöd arra, hogy visszahívd őket.

Ez pedig egy elektronikus hírlevél, amit kiküldesz az átlagos vásárlási idő előtt:
“Kedves Tünde! Köszönjük, hogy márciusban nálunk járt, hogy elkészíttesse szemüvegét. Azóta megérkezett üzletünkbe egy speciális tisztítószer… Ön, mint régi kedves vevőnk ezt a profi tisztítószert a héten 3000 Ft helyett 2500 Ft-ért veheti meg, amit akár kipostázunk, ha hívja a 06-80-333-333 telefonszámot.

Sikeres mérést és fejlesztést!

KÉPEK FORRÁSA: SHUTTERSTOCK

POLLER ROLAND, AZ OPTIK PLUS ALAPÍTÓJA

Megosztás.

Comments are closed.