Egy kicsi MIDO Budapest szívében

Számos újítás mellett lezajlott az első budapesti Optika Hungary, ráadásul rekordszámú érdeklődő volt rá kíváncsi.

A helyzetünk nem volt egyszerű, hiszen egy 30 éves hagyományt készültünk átalakítani. Természetesen nem az egészet, hiszen megbeszéltük, hogy ami jó volt, az továbbra is jó lesz. A koncepció egyszerű volt: olyan helyre költözzön a kiállítás, amit az optika szakma megérdemel, ahol jó kiállítani és ahová örömmel jönnek a látogatók is.

Ez nem volt egyszerű, hiszen több helyszín is szóba került: volt amit be is mutattunk a kiállítóknak, végül a politika szólt bele; volt olyan. amitől ámultunk, hogy mennyire zseniális tér, de kiállításra sajnos alkalmatlan volt. Őszre azonban letisztázódott, hogy a helyszín a Millenáris lesz, és elkezdődhetett egy olyan szervezési folyamat, amihez mindannyiunknak fel kellett nőnie. Sokkal több szerződéssel, szabállyal és kidolgozásra váró részlettel találtuk magunkat szembe, a korábbi helyszínhez képest, ráadásul Tihany esetében már volt egy kialakult rutinunk. Itt lényegében elölről kezdhettünk mindent.

Az iroda munkáját segítette az elnökség és egy kommunikációs csapat. Nem túlzás, ha azt mondom hogy a kiállítás előtti hónapokban már mindenki erről beszélt. Rengeteg hírlevél, cikk, videó és podcast készült, és talán minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy ez volt a Magyar Optikus Ipartestület eddigi legnagyobb projektje, hiszen rendkívül fontos volt nekünk, hogy a lehető legjobban sikerüljön.

A kiállítók lázasan készültek, sokan mostanra időzítették az újdonságaikat. A kiállítók számán, a standok dizájnján és méretén láthattuk, hogy mindenki erőn felül készült a megjelenésre. Fontos volt nekik, hiszen ilyen nagyságú kiállítás 2019-ben volt utoljára, azóta viszont drasztikusan átalakult a hazai piac. Mi már az építés alatt csodálva néztük, hogy mivel készülnek a kiállítók. Kis túlzással, volt olyan, aki erősebb catering szolgáltatást kínált, mint az étterem.

A látogatók is maximálisan várták az új helyszínt, a kiállítókat és a programokat. Szervezői részről igyekeztünk a lehető leggazdagabb programot összeállítani, hogy mindenki kapjon valami újat a szakterületén. A kommunikációs csapat mellett, a lencsegyártók érdeme is a látogatók elérése. Nekik ezúton köszönöm, hogy a kimenő csomagjaikban elhelyezett meghívókkal elérték, hogy gyakorlatilag nem volt olyan optika, amelyik ne tudott volna a rendezvényről.

És ennek a szervezésnek, együttműködéseknek meg is lett az eredménye: a két nap alatt összesen 3000 ember fordult meg a 2023-as Optika Hungary-n. Köszönjük szépen mindenkinek, aki jelen volt!

A szombat szokás szerint a pontszerző előadással indult, az éppen aktuális legfontosabb témával és a lehető legnagyobb tudású előadókkal. Az előadásokra akkora igény volt, hogy nem is fért be mindenki, ezen mindenképp javítani fogunk legközelebb. A pontszerző után az optometristák a gyakorlatban is el tudták sajátítani az elméletet, hiszen két helyszínen workshop foglalkozások zajlottak. Délutántól pedig az optikus színpadon egészen estig, folyamatosan előadások voltak olyan témákban, melyek mindannyiunkat érintenek: lencse fejlesztések, marketing, sales és digitalizáció tréningek, gépbemutatók és műhelyes workshop. A vasárnapot is igyekeztünk legalább ilyen erősre alkotni: színtévesztő szimpózium, myopia kontroll, optikus kerekasztal, kamarai helyzetünk és az elmaradhatatlan tombola is helyet kapott a színpadon. A vasárnap délután kiemelkedően erős programja az optometrista kerekasztal, amelyet Imre Annamária szervezett és moderált. Hagyományteremtőnek szánt program, amelyen kifejezetten az optometristák aktuális kérdéseit, problémáit, jövőbeli irányait feszegették a résztvevők. 

És merre tovább?

A jó hírem, hogy a nehezén túl vagyunk, hiszen egy új helyszínnél mindig az első rendezvény megszervezése jelenti a legnagyobb kihívást. Most már tudjuk, hogy mik az erős pontok, hogy jó az elrendezés, mennyire lehet terjeszkedni, mennyien maradnak estére és másnapra. Úgy gondolom, hogy az alapjait jól leraktuk, innentől kezdve tudunk az apróságokon finomítani. Ehhez azonban kellenek a vélemények, úgyhogy ha még nem töltöttétek ki a kérdőívünket, akkor mindenképp kerítsetek rá 2 percet, fontos a visszajelzésetek!

Bízom benne, hogy a kiállítók és a látogatók is úgy gondolják, hogy olyan helyszínt találtunk, ami alkalmas arra, hogy akár évtizedekig jövőt biztosítson az optika szakma kiemelt eseményének. Mi szervezők ilyen szemmel választottuk ki, és látjuk benne a „Lurdy” és „Tihany” jövőjét is. Találkozzunk ugyanitt, 2024-ben!

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!