Egy motivált munkatárs többet ér az aranyat tojó tyúknál

0

Nem túlzás kijelenteni, hogy a munkaerőpiac most nem igazán kedvez a munkadóknak. Szinte lepkehálóval kell fogni a szakképzett munkaerőt, ezért ha sikerült megállapodnunk, akkor nem árt, ha már az elején összeállítunk egy motivációs rendszert, ha hosszútávú és gyümölcsöző együttműködésre szeretnénk berendezkedni.

Ha ön olyan szerencsés, hogy a munkatársai kiváló munkaerők és nagyszerű emberek is egyben, akkor törekedjen arra, hogy a kapcsolatot a lojalitás jellemezze. Ezért fontos, hogy az alkalmazott jól érezze magát a munkahelyen, és motivált legyen a munkában is. Ahogy az optikák sem egyformák, úgy a dolgozókkal kialakított viszonyunk is különbözhet. Vannak kollégák, akik nem vonják be az alkalmazottat az üzleti döntésfolyamatokba, de számos olyan értékesítő is dolgozik optikákban, akik rendkívüli bizalmat élveznek a tulajdonos részéről.

Ebben a cikkben olyan eszközöket gyűjt Poller Roland csokorba, amelyek túlmutatnak a fizetésen, az anyagi megbecsülésen. Természetes, hogy az egyik legfőbb motivációs tényező a havi kereset, mely lehet egy biztos megélhetést lehetővé tevő fix összeg, ugyanakkor egyre többfelé gyakorlat az alapbéren felül megszerezhető jutalék, mely a teljesítménytől függ. Hogy ez a megoldás kinél hogyan válik be, az sok mindenen múlhat. De térjünk rá, az egyéb – nem pénzbeli – eszközökre.

Szimpátia

Ez valójában a 0. pont, ezen múlik leginkább, hogy létrejön-e egyáltalán a munkakapcsolat. A tapasztalat az, hogy kölcsönös szimpátia nélkül szinte lehetetlen együtt dolgozni. Ha már az elején azt érzi, hogy nem azonos nyelvet beszélnek, és nem igazán sikerül egy hullámhosszra kerülni, akkor hiába a szakmai tapasztalat, nem valószínű, hogy zökkenőmentes lesz az együttműködés. Persze esélyt mindenki kaphat, de ideálisabb, ha kétségek nélkül kezdenek bele a közös munkába. Ugyanez igaz akkor is, ha bővíti a csapatot, és már nemcsak az a lényeg, hogy önnek szimpatikus legyen az új kolléga, hanem a társaságba is beleilljen, a munkatársai is kedveljék egymást. Hiszen napjaink legnagyobb részét az optikában töltjük, meghatározó az általános jó hangulat. Egy munkahely egyik legnagyobb erénye a kiváló a csapat, ezt bátran állíthatom.

Egyértelmű szabályrendszer

Ha van egy jól bejáratott optikája, és abban már kialakult és bevált folyamatok, akkor elengedhetetlen, hogy ez az új kolléga számára is mihamarabb egyértelmű legyen. Sokkal kevesebb félreértésre, sőt, akár konfliktusra adhat okot, ha világosak a szabályok. Munkavállalóként is könnyebbség, ha pontosan ismertek az elvárások, egyértelműek a feladatok, tudni hogyan, milyen formában történik a számonkérés, mely kérdésekben meddig terjed a kompetencia, és hol kell bevonni a tulajdonost egy döntési folyamatba. A szabályrendszer célja, hogy biztosítsa a kiszámíthatóságot a tulajdonos és a dolgozók számára egyaránt. Ezért hasznos, ha akár egy évre előre rögzítjük a szabadságokat, a leltárok időpontjait, az ünnepi nyitvatartásokat. A tervezhetőség nyugalmat hoz a hétköznapokba, míg az adhoc dolgok káoszt teremtenek…

Poller Roland teljes írásából megtudhatjuk, hogy a szimpátia és az egyértelmű szabályrendszer mellett mi az a 2+1 dolog, amivel alkalmazottainkat motiválni tudjuk, hogyan tudjuk őket is elégedettebbé tenni. Elégedett munkaerő, elégedett vásárló. 

A teljes cikk az Optikai Magazin 2018 decemberében megjelent számában olvasható.  

Megosztás.

Leave A Reply