Hogyan legyen sikeres a vállalkozása? – 10 tipp kisvállalkozóknak

0

Manapság egyre több mindenben élen járnak a multik. Van pénzük marketingre, sokat költenek reklámra, nagyobb helyen nyitnak boltokat és nagyobb a választék náluk. De ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy mindenben jobbak lennének, és azt sem, hogy ne lehetne egy kisebb vállalkozás is ugyan olyan sikeres. Mitől működik jól egy vállalkozás? Hogyan lehet hiteles és bizalmat sugárzó? Mitől lesz megbízható és erős a márka? Íme 10 tipp kisvállalkozóknak a sikeres működéshez!

1. Legyen egyedi! 

Korunk egyik legismertebb márkája – az Apple – 1997-ben újjászületett, miután elindított egy innovatív kampányt, amelyben az embereket arra invitálta, hogy „gondolkodjanak másként”. Azóta az Apple mint márka igen csak sikeres, hiszen figyelembe veszi azokat a tényezőket, melyek megkülönböztetik őt a versenytársaktól. Van sztorijuk, tudják miben jók, (sőt jobbak), és azzal is tisztában vannak, miben különböznek a többiektől. 

2. Növelje közösségét! 

A világ legnagyobb márkái, – mint a Google, az Amazon, a Facebook vagy a Skype -, szerény összegeket költöttek hirdetésekre, ehelyett elsősorban a közösségépítésére összpontosítottak. Belátták, hogy amennyiben az emberek megbíznak a közösségben, úgy a márkáról is pozitív és megbízható kép alakul ki bennünk. 

A kisvállalkozásoknak számos lehetősége van online és offline közösségek létrehozására. Online közösségek létrehozását például érdemes Facebook-on vagy Instagramon kezdeni. Azt azonban érdemes észben tartania, hogy nem tud mindenhol egyszerre jelen lenni.  Válasszon ki egy vagy két helyet, ahol összpontosíthat a közösségépítésre, így erőforrásait nem fogja felemészteni a százfelé szétszóródó figyelem!

3. Biztosítson kiváló termékeket és szolgáltatásokat!

Az év elején a Millward Brown piackutató cég közzétette éves BrandZ tanulmányát, amely a világ vezető márkáit rangsorolja. És mitől lesz vezető egy márka? Ha a fogyasztók pozitív véleményeket tesznek közzé róla! Az Apple vezető pozíciója a listán bárkit is meglep? Bizonyára nem, hiszen az emberek imádják az Apple termékeket, és ennek hangot is adnak, az Apple pedig továbbra is kiváló termékekkel veszi le rajongóit a lábáról. A Nokia viszont 3 év alatt a 9. helyről a 81. helyre esett vissza a listán, ugyanis hiába volt egy erős márka, megfeledkezett a megfelelő minőségű és egyedi termékek fejlesztéséről. A vásárlóknak pedig nem kell sok. Ha nem a megszokott (vagy egyre jobb) minőséget kapják a márkától, nagyon hamar elpártolnak mellőle. 

4. Legyen jó neve és logója! 

Egy erős márka könnyen felismerhető, és ez a vállalkozás nevével kezdődik. A név megjelenik a promóciós anyagokon, a névjegykártyákon, a weboldalon, a Google maps-en, a social mediában, és nem mellesleg az interneten mindenhol. 

A jó név mellett pedig érdemes egy egyedi logót is választani, ugyanis az emberek a márkákat gyakran a márka logójával társítják. Logó választásakor tartsa szem előtt a cég nevét, és a termékeket / szolgáltatásokat, mert a cél az lenne, hogy a logó tükrözze a cég profilját, ezáltal könnyebben megjegyezhető és bizalmat keltő lesz a márka.

5. Találja meg a hangját! 

Nem csak az a fontos, amit kommunikál, hanem az is, hogyan teszi ezt. A vállalat „hangja” az a nyelv és személyiség, amelyet a cég használ arra, hogy a márka üzeneteit továbbítsa a vásárlók/ügyfelek felé. A sikeres márkák megtalálják a hangjukat, és egyedülálló módon kommunikálnak. Melyek azok a márkák, amiket kedvel, és ők hogyan kommunikálnak? Használja Ön is, ami szimpatikus az ő kommunikációjukban, de formálja azt a saját stílusára! 

6. Legyen következetes! 

Nem túl sikeres, ha vállalkozása más módon kommunikál a nyomtatott anyagokon, máshogy a közösségi médiában, és máshogy személyesen. Ha például a közösségi médiában nagyon laza hangnemet választ, de a honlapján túl komolyra veszi a stílust, megzavarhatja vele potenciális ügyfeleit. A következetesség nem csak a kommunikációban, hanem a név- és logóválasztásban, a stílus megtalálásában, a termékek és szolgáltatások egységében, a szakértő munkavállalók bevonzásában is jó, ha megmutatkozik. Miért jó, ha következetes? Mert a konzisztencia az ismerősség érzését, és ezáltal bizalmat kelt az ügyfelekben. 

7. Tartsa be ígéreteit!

Ez biztos nem meglepő, mégis fontos kihangsúlyozni, hogy ha egy vállalkozás (legyen az multi vagy mikro vállalkozás) nem tartja be, amit ígér ügyfeleinek, könnyen elveszítheti őket. Manapság a vásárlók már nagyon könnyen találnak helyettesítő terméket vagy szolgáltatást, ha az egyiktől nem azt kapják, amit várnak. A legtöbb hamis ígéretet az akciók kapcsán tapasztaljuk, amikor a kedvezmény igénybe vételéhez mindenféle (szinte lehetetlen) feltételnek kell megfelelni. Inkább ígérjen kevesebbet, de azt mindenképp tartsa be, így vevői elégedetten távoznak majd, és nem érzik átverve magukat.  

8. Álljon valami mellé!

Gondoljon a legnagyobb és legjobban szeretett márkákra. Ők általában kiállnak valamiért (vagy valami ellen) és ezzel érzelmileg kapcsolatba lépnek ügyfeleikkel. Ön is kapcsolja össze márkáját bármivel, ami mellé szívesen áll, és vegye be kommunikációdba. Meglátja, közössége sokkal hamarabb növekszik majd, és egyre többen vonódnak majd be ebbe a történetbe, ezáltal egyre inkább szimpatikus branddé válik márkája.

9. Adjon hatalmat ügyfelei kezébe!

Nem tudja minden szempontból irányítani a márkáját. Be tudja állítani a márka irányát, és bizonyos kontrollja van felette, hogy merre/hova tart, de a márka értékét elsősorban a meglévő és potenciális ügyfelek határozzák meg. Az emberek bizonyos értelemben a márka nagyköveteivé válhatnak – a saját közösségükben hirdetik a márkát, ha az jó. És akkor is, ha rossz. Szánjon rá egy kis időt és foglalkozzon velük! Köszönje meg az üzeneteket és segítő szándékú visszajelzéseket, válaszoljon a kérdésekre, kedvelje azokat a fényképeket, melyeken a terméke szerepel. Ismerje meg vásárlóközösségét és tartson velük a kapcsolatot, hiszen szinte maguktól segíthetnek a márkaismertség növelésében. 

10. Válasza meg, mi az értéke! 

Mi lehet az értéke egy vállalkozásnak? Nem csak a legalacsonyabb ár! A vállalat értéke lehet például a legkiválóbb termékfejlesztés (mint az Apple-nél), a működési hatékonyság és alacsony árak (mint az IKEA-nál) vagy a nagyszerű ügyfélszolgálat (mint a Virgin-nél). Lehet összpontosítani egy dologra, vagy több érték kombinációjára egyaránt.

Amiken érdemes elgondolkodni: Mi határozza meg a terméket, szolgáltatást és céget? Milyen értékeket képvisel, és ezek miben különböznek a versenytársakétól? 

E 10 pontot szem előtt tartva, vagy csak néhányat megfontolva biztosak lehetnek benne, hogy vállalkozásuk a sikeres úton halad majd, akár a kezdeti fázisban van, akár csak szeretné jobban működővé tenni cégét és ismertebbé márkáját. Sok sikert kívánunk!

Megosztás.

Leave A Reply