Hogyan tovább a kijárási korlátozás enyhítése után?

0

Látni kell. 

Az optikus szakma, mint olyan, nélkülözhetetlen, hiszen előbb vagy utóbb mindenkinek szüksége van szemüvegre, kontaktlencsére, esetleg vizsgálatra. A járvány – reményeink szerint – lecsengő időszaka, oly módon változtatta meg a dolgunkat, hogy olyan érzés vállalkozást vezetni, mintha új vállalkozást kezdenénk. Amellett, hogy legtöbben a túlélésért küzdenek, szeretnék hasznosan tölteni az idejüket, amivel akár részt vehetnek a gazdaság újbóli felpörgetésében.

Alább olyan tippeket, tanácsokat olvashatnak, amelyek segíthetnek üzletének újra-beindításában.

Nyújtson biztonságérzetet!

Mindannyiunkban benne van a félsz, hogy elkapjuk a koronavírust; még ha nem is tudatosan, de sok mindentől visszatarthat bennünket a félelem. Hónapok óta nem hallunk mást, mint hogy lehetőleg tartsuk magunkat távol mindenkitől, így hiába enyhítettek a kijárási korlátozáson, természetes, hogy nem lendül fel gyorsan a forgalom.

Biztosítsa vásárlóit a lehető legtöbb eszközzel afelől, hogy optikájában 100%-ig biztonságban érezhetik magukat, és hogy ön és kollégái mindent megtesznek annak érdekében, hogy megállítsák a koronavírus terjedését.

A MOI Optometrista Szekciója összeállított egy szakmai ajánlást azokról az egészségügyi tennivalókról, amelyeket érdemes betartani minden optikának a járvány ideje alatt. Jó útmutatóul szolgálhat a nyitás körüli teendőkhöz.

Kezdje kicsiben!

A világ lelassult, szinte mindenki átgondoltabban költ pénzt, áthelyeződtek a prioritások. Jelenleg érdemesebb nagyobb hangsúlyt fektetni az információátadásra és az edukációra, amely – az első ponthoz is köthetően – megnyugtatja a potenciális vásárlókat, és minden, a szakmánkat érintő felmerülő kérdésre pontos és megbízható választ ad. Ez az első lépés egy bizalmi kapcsolat kialakításához, amely a jelen helyzetben döntő fontosságú lehet új vevők szerzésében, és persze abban is, hogy visszaépítsük a kapcsolatot a már meglévő vásárlókkal.

Nagy segítségére lehet az információátadásban a MOI Szeretem a szemem nevű projektje, amely keretein belül szöveges és vizuális tartalmainkkal azon dolgozunk, hogy a végfelhasználók felé minden potenciálisan felmerülő kérdést megválaszoljunk nem csak a járvány ideje alatt, hanem általánosságban is. Írtunk már korábban a járvánnyal kapcsolatos tartalmainkról, de Facebook oldalunkat is érdemes követni, ahol infógrafikák is segítik a különböző témakörök megértését.

Kommunikáljon online!

Ahogy már korábban is írtuk, hogy nem érdemes teljesen leállni a marketingkommunikációval, ugyanakkor teljesen érthető, ha most inkább a költségcsökkentésen van a fő fókusz. Online kommunikálni kézenfekvő és költséghatékony, ráadásul az előbbi két pont ebben nagy segítség lehet.

Rövid távú célok, közös érdekek, és csapatjáték – ezek a kisvállalkozások túlélésének kulcsai.

Tervezzék meg a következő hónapokat kollégáival együtt! 

Tudjuk, hogy a csapból is ez folyik, de érdemes lehet pár új célt kijelölni. A járvány miatt kialakult helyzet felülírt néhány meglévő szabályt, így érdemes közösen ötletelni arról, hogy a következő hónapokban hogyan építheti vissza az optika a vevőkörét úgy, hogy közben minden szükséges óvintézkedésnek eleget tesz. Kis lépések, rugalmas tervek, maximum rövidtávu célok meghatározása, hogy minél kevesebb kudarccal kelljen szembesülni a szakmánknak “gyógyuló” időszakban.

Beszélnek második hullámról, valószínűleg nem alaptalanul

Bár a baj most elvonulni látszik, sajnos ez nem azt jelenti, hogy teljesen fellélegezhetünk. Mindenképpen számolnunk kell annak a lehetőségével is, hogy ősszel egy újabb vírushullám söpör végig az országon, amelynek ismét komoly következményei lehetnek – a gazdaságra is. Érdemes úgy megtervezni a következő hónapokat, hogy ezzel az eshetőséggel is számoljunk.

Megosztás.

Leave A Reply