Hogyan viszonyuljunk versenytársainkhoz?

0

„Az optikus szakmában a verseny igazi nyertesei a vevők, akik a túlkínálat miatt lubickolnak az ajánlatokban.” Tonk Emil, másik nevén Dr. Hogyan legújabb cikkében arra ad választ, hogy nekünk, optikusoknak hogyan kell viszonyulnunk versenytársainkhoz.

Nem mindenki versenytárs a szakmában. A piaci pozíció, a minőségi kategória, a fejlődés és a dinamizmus erősen befolyásolja, ki az a szereplő, akit mi a vetélytársunknak tekinthetünk. Meg kell válogatnunk, kivel versenyezzünk, mert nem lehet mindenkivel. Először ki kell szűrnünk azokat, akik látszólag versenytársnak tűnhetnek, de más minőséget képviselnek. A vevők megtanulták versenyeztetni a kínálatot, ők a nálunk olcsóbb piaci szereplőket emlegetik versenytársak, de gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű. A vevők motivációja az, hogy minél jobb terméket vagy szolgáltatást kapjanak, minél alacsonyabb áron. Ha az olcsóbb szereplő nem képes megütni azt a szintet, amire a vásárlónak szüksége van, hiába olcsóbb, számunkra nem lesz releváns.

Ha valakinek nincs versenytársa, az megáll a fejlődésben.

Azért kell ismerni és megkülönböztetni az igazi versenytársainkat – akik lehet, hogy bizonyos paraméterekben jobbak és sokszor kellemetlen helyzeteket teremtenek –, mert őket érdemes figyelni, őket érdemes követni. Ha velük vállaljuk a versenyt, akkor a presztízsünk nő. Rajtunk múlik, hogy kit tartunk igazi vetélytársnak, nem pedig a vevőn. Nem az a művészet, hogy olcsón jót adjunk, hanem hogy jót jó áron.

Tonk Emil hasznos írásával segítő kezet nyújt abban, hogyan érdemes felmérnünk és kezelnünk versenytársainkat. A cikkben felhívja a figyelmet a helyes ár-érték arányra is. A teljes írás az Optikai Magazin legújabb számában olvasható.

Megosztás.

Leave A Reply