MIDO 2018 – A legújabb trendek Milánóból

0

Egyre többet és gyorsabban vásárolunk online, de a boltban szerzett személyes tapasztalat még mindig számít.

„A MIDO az a szemüvegeknek, mint az Oscar a mozi világában” – mondta el Giovanni Vitaloni, a MIDO elnöke a február végi milánói rendezvény kapcsán. A MIDO, a világ szemüvegiparának legrangosabb találkozója ugyanis újabb rekordot döntött az idén: 58 ezer kereskedő és iparági szereplő látogatta meg az eseményt, 5 százalékkal többen, mint tavaly. A rendezők 5 százalékkal megnövelt bemutatótérrel és minden korábbi évnél több, 1305 kiállítóval várták az érdeklődőket. A kiállítás nemcsak a szakma legnagyobb és legmagasabb színvonalú világeseménye minden évben, hanem mérföldkő is a piaci szereplők számára, mert a gyártók itt mutatják be és dobják piacra legújabb szemüveg- és kontaktlencse-kollekciójukat, technikai felszereléseiket, legmodernebb gépeiket, nyersanyagaikat és alkatrészeiket. Nem véletlenül volt az idei rendezvény egyik kiemelt témája az innováció. A fókuszban emellett még a szemápolás állt. Ennek jegyében a MIDO-n belül első alkalommal szervezték meg a szem egészségének napját, amellyel találkozási lehetőséget kínáltak a szem egészsége területén működő nemzetközi egyesületeknek és intézményeknek.

A bemutatott legújabb trendek között ismét megjelentek a fémkeretek, főleg a nagyon kerek és a kisebb méretű, úgynevezett panto formában, ugyanakkor továbbra is hódítanak a színes, műanyag keretek.

Nemzetközi kutatás a szemüvegvásárlási szokásokról

Az idei MIDO-n hozták nyilvánosságra továbbá a nemzetközi hírű GFK piackutató intézet legújabb kutatását, amely a legfontosabb piacokon vizsgálta a fogyasztók szemüvegvásárlási és fogyasztási szokásait. A szeptemberi tanulmány utolsó félévi aktualizálásának adatai számos tendenciára mutatnak rá: a napszemüvegek például egyre inkább „kötelezőek” az európaiak számára. Egyre többet vásárolunk online, okostelefonon keresztül, és egyre gyorsabban tesszük ezt, köszönhetően a napszemüvegeknek és az árnak. Ugyanakkor a vizsgálat adatai azt is megmutatták, hogy a fogyasztók számára a helyszínen, a boltokban szerzett tapasztalatok még mindig fontosak és számítanak.

A következő MIDO-t 2019. február 23-25. között rendezik meg Milánóban.

Tóbiás Krisztina

A kép forrása

Megosztás.

Leave A Reply