Mivel érdemes várni a visszatérő vevőket a járvány „után”? – Eladáshelyi tippek a koronavírus idején

0

Persze egyelőre nem jelenthetjük ki, hogy a járványnak vége van, hiszen a koronavírus továbbra is itt van köztünk, és valószínűleg marad is velünk egy jó darabig. Viszont a több hónapos bezártság után egyre nagyobb az igény arra, hogy újra a régi életünket élhessük, és bár még legtöbbünkben ott a félelem, szeretnénk visszatérni a régi kerékvágásba. De hogyan biztosítsuk a hozzánk betérőket arról, hogy nem kell félniük a fertőzéstől üzletünkben?

A MOI Optometrista Szekciója által összeállított szakmai ajánlás sokat segíthet abban, hogy milyen egészségügyi intézkedéseket érdemes betartani a járvány ideje alatt. Viszont a vásárlók számára nem elég, hogy elmondjuk nekik, hogy ezeket az intézkedéseket betartjuk. Ahhoz, hogy biztonságérzetet nyújtsunk számukra, láthatóvá is kell tennünk az intézkedéseinket.

A felsorolt tanácsok, ötletek természetesen nem helyettesítik a szakmai ajánlásban összefoglaltakat, tehát az említett dokumentumban foglaltak betartása mellett érdemes elgondolkoznia az alábbiakon:

  1. Kézfertőtlenítő elhelyezése a bejárat mellett: A bejárat mellé helyezzünk el kézfertőtlenítőt, így minden hozzánk betérő ahogy belépett, rögtön tudja fertőtleníteni a kezét. Ha tehetjük, helyezzünk el egy útmutatót a megfelelő kézfertőtlenítés menetéről, így is biztosítva a vásárlót arról, hogy tisztában vagyunk minden egészségügyi szabállyal.
  2. Keretek fertőtlenítése: Amikor a vásárló keretet próbál, egy kézfertőtlenítő kendő segítségével minden megérintett keretet töröljünk át, mielőtt visszahelyezzük őket a polcra. Így biztosíthatjuk őket afelől, hogy nyugodtan próbálgathat, nem kell aggódnia attól, hogy a keretekről elkap bármit is.
    Tipp: Figyeljünk arra, hogy milyen fertőtlenítőt alkalmazunk a keretek tisztítására, mert egy-egy erősebb tisztítószer kárt tehet a keret felületén.
  3. Az üzlet több pontján is legyen elérhető kézfertőtlenítő: A bejáratnál elhelyezett tubuson túl helyezzünk el további kézfertőtlenítőket a polcok mellett és a pulton is, hogy a vásárló bármikor elérje azt, amikor úgy érzi, szüksége lehet rá.
  4. Mi is emlékeztessük őket a kézfertőtlenítés fontosságára: A legtöbben igen komolyan veszik az egészségügyi szabályok betartását, de meglepően sokan vannak azok is, akik egyáltalán nem tartják be őket. Kérjük meg őket udvariasan, hogy használják a kihelyezett fertőtlenítőket, nem csak saját, de a dolgozók és a boltban tartózkodó többi vásárló egészségének megőrzése érdekében.
  5. Hívjuk fel a figyelmet a szemüvegtisztítás jelentőségére: Írtunk már korábban is arról, hogy miért különösen fontos a szemüvegek tisztántartása a járvány ideje alatt. A vírus cseppfertőzéssel terjed, így a szemünkön keresztül is bekerülhet a szervezetünkbe. Ha koszos kézzel nyúlunk a szemüvegünkhöz, hiába fertőtlenítünk utána, ha újra hozzáérünk például szemdörzsölés előtt, könnyedén megfertőzhetjük magunkat.
  6. Amennyiben a vásárló vagy valamelyik családtagja, ismerőse az egészségügyben dolgozik, tájékoztassuk őt a védőszemüveg viselésének fontosságáról: Sokan nem tudják, hogy léteznek dioptrizálható védőszemüvegek, amelyek az előbb is említett indok miatt nagy segítség lehetnek a járvány terjedésének megállításában. Jó, ha pár szóban elmondjuk a vásárlónak is, hogy egy védőszemüveggel is védhetik saját vagy családjuk egészségét.

Megosztás.

Leave A Reply