Optika, extrákkal!

0

Poller Roland ismét összeírt nekünk pár pontot, amelyek segíthetnek fellendíteni optikánk forgalmát. Érdemes minden tippet átgondolni, hiszen egyszerű ötletekről van szó, amelyek megvalósítása többszörösen is megtérülhet. Rengeteg a konkurencia, de ha nem csak optikát, hanem brandet is építünk, kiemelkedhetünk a többi közül.

hirdetés

Nézzük, Roland legújabb cikkében mit javasol, hogyan szerezzünk igényes vevőkört és növeljük üzletünk ismertségét márkák segítségével:

Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy mit árulnak a multihálózatok, melyek a legnépszerűbb márkák, mit keresnek a vevők! De miben különbözne a mi üzletünk a versenytársakétól, ha nálunk is pontosan ugyanazt lehet kapni?

Stílus vagy márka? Stílus!

Azt gondolják sokan, hogy a vevők jelentős hányada márkafüggő, pedig nem. Aki a szemüvege által magát szeretné kifejezni, az stílusfüggő: az egyediségükhöz és az exkluzivitásukhoz ragaszkodnak, nem a nevekhez. Egy vagy több jól kiválasztott, igazán stílusos márkával, melyek minőséget képviselnek a szemüvegkészítésben, megkülönböztető választékot alakíthatunk ki az optikánkban.

Személyes meggyőzés, mindenekelőtt!

Mire a keretválasztáshoz érünk, addigra a legtöbb esetben már túl vagyunk a vizsgálaton, rengeteg minden kiderül a vevőnkről, és ilyenkor a fejünkben már vagy egy elképzelés arról, hogy milyen kereteket fogunk felpróbáltatni vele. Kínáljunk neki alternatívákat, de nekünk legyen egy határozott elképzelésünk arról, hogy az általunk forgalmazott márkák közül melyik lenne a vevőnk számára a legideálisabb, valószínűleg jobban bele fogunk trafálni, mint a vásárlónk. És nem szabad elfelejteni: a látszerész szemüvege referencia is egyben, a kettes számú kirakat, tehát a tulajdonos és a boltban dolgozók is lehetőleg az aktuális kínálat szemüvegeit viseljék.

Látva lássanak

Ha forgalmazója, esetleg kiemelt márkapontja vagy egy brandnek, akkor figyelj arra, hogy legyen belőle megfelelő készleted, méret – és színválasztékod. Hiszen, ha jól csinálod, akkor egy idő után ezeket a kereteket keresni fogják nálad.

Ne tarts az internettől, tarts netet!

Tudjuk, hogy a márkák teljes kollekciója akár több száz modellből is állhat. Tartunk ugyan egy 30-40 darabos készletet, de még így előfordulhat az, hogy a vevő megszerette a márkát, a formát, tökéletes a méret, de a színnel nincsen kibékülve. Ilyenkor érdemes elérhetővé tenni online a teljes kínálatot, hogy a vásárló végiglapozhassa az adott típus változatait. Neki megéri várni a tökéletes színre, te pedig nem veszítetted el a vásárlót. Mire elkészül a lencse, a keret is megérkezik.

Kelts vágyat, növeld az exkluzivitást!

A világ legnagyobb márkái sosem terméket árulnak, hanem életérzést, egyes márkáknak nem vásárlói, hanem hívői vannak. Egy minőségi szemüvegkeret értékesítésének esetében nem feltétlenül a durva árakciók a célravezetők, hiszen az ár magát a terméket is pozicionálja, a minőséget pedig soha ne értékeld le!

Az „influencerek” avagy a véleményvezérek köztünk élnek!

Nem kell országos celebritásokban gondolkodni, ahhoz, hogy egy-egy márkának megtaláljuk az arcát. Helyi szinten is élnek közöttünk olyan nagy népszerűségnek örvendő személyiségek, akik a potenciális vásárlóink között járnak, esetleg ők olvassák fel a helyi híreket a városi csatornán. Köss velük egy megállapodást! Ha ízléses formában még a közösségi média csatornáin is megjelenik az általad készített szemüveg, máris találkozott a célcsoportjával.

Persze ez nem a teljes lista, Poller Roland minden ötletét kifejti és alátámasztja, sőt, további gondolatébresztőket is ad. Az Optika Extrákkal az Optikai Magazin legújabb számában olvasható.

Megosztás.

A szerzőről

Leave A Reply