OPTIKA HUNGARY 2019

0

Az Optika Hungary-t idén április 5. és 7. között rendeztük meg. A most már háromnapos rendezvényt a hagyományokhoz híven ismét a Hotel Club Tihanyban tartottuk meg. Rengeteg újdonsággal készültünk, többek között szórakoztató programokkal, marketing-előadásokkal és technikai újításokkal is vártuk az érdeklődőket.

« 2 A 50 »

A Magyar Optikus Ipartestület most 15. alkalommal rendezte meg a szakma legnagyobb kiállítását, az Optika Hungary-t, amely több szempontból is kiemelkedik a korábbiak közül: a minden eddiginél nagyobb, 2207 négyzetméteres kiállítási területre összesen 63 cég települt ki. A közel 2500 látogató a megszokott pontszerző előadásokon kívül workshopokon és marketing-előadásokon is részt vehetett. A kéréseknek eleget téve idén gyermekmegőrzővel is készültünk, hogy a családos résztvevők is zavartalanul élvezhessék a kiállítást. Megújítottuk étkezési ajánlatunkat, így a több napra érkezőknek még szélesebb körű szolgáltatást tudtunk nyújtani. Nézzük a főbb programokat napi bontásban!

Péntek:

Már az első nap programja is igen sűrű volt. Délben Karvázy Attila MOI-elnök és a Hotel Club Tihany bankettmenedzsere, Kaszás György megnyitották az Optika Hungary-t. Az első programra délután került sor, amikor is egy kerekasztal-beszélgetés keretében megkérdeztük a hazai nagykereskedések képviselőit a 2019. év változásairól az optikai iparban. Többek között arra is választ kaptunk, mi várható a szemüveglencse-piacon, milyen forradalmi szemüveggyártási módszerekkel ismerkedhetünk meg a közeljövőben, valamint milyen fejlesztésekre számíthatunk a kontaktlencsegyártás területén.

A pódiumbeszélgetést vacsora, majd Kovács András Péter stand-up comedy produkciója követte, az estét pedig közös tánccal és iszogatással zárták a látogatók. A szokásos öt kategóriánkra a nagykereskedések idén is benevezhették legjobbnak ítélt termékeiket. A díjak jelöltjeit a pódium melletti vitrinekben szemlélhették meg közelebbről a résztvevők. Viszont a megszokott papír alapú szavazás helyett 2019-ben a kiválasztott kedvencekre csakis saját applikációnkon, a MOI-appon keresztül lehetett szavazni.

A szakma első applikációja!

A 2019-es kiállításon debütált saját készítésű applikációnk, a MOI-app. Az app létrejöttének célja nemcsak az volt, hogy az Optika Hungary látogatói a saját okostelefonjukon keresztül a rendezvény minden információját és hírét elérjék, hanem hogy rendszeres kommunikációt alakíthassunk ki tagjainkkal. A MOI-app minden fontosabb program kezdése előtt értesítőt küldött a regisztrálók okostelefonjaira.

A különböző díjkategóriákra kizárólag telefonjaikon keresztül szavazhattak a résztvevők, ebből következik, hogy minden felhasználó csak egy szavazatot adhatott le – így valós számokat eredményezett a verseny. A legjobb termékek díjait szombaton osztottuk ki.

Szombat:

Minden idők eddigi legizgalmasabb programjával készültünk a résztvevők számára. Régóta dédelgetett tervet tudtunk most megvalósítani. „A réslámpa helyes használata – elmélet és gyakorlat” címmel megtartott optometrista továbbképzés délelőtt elméleti, pontszerző, előadásokkal kezdődött, amelyeket 236 fő hallgatott meg. Külön öröm számunkra, hogy a Mária utcai szemklinika kiváló szakemberi elvállalták a MOI felkérését. Délután igazi újdonságként, workshoppal folytatódott a szakmai program. Itt négy vizsgáló helységet alakítottunk ki, ahol a támogató cégek réslámpái segítségével a gyakorlatban is elsajátíthatták a résztvevők a délelőtt hallottakat.

A workshop jellegből adódóan négy kisebb csoportba szerveződve folyt az oktatás, így is összesen 54 szakember vehetett rész ezen a nagy sikerű alkalmon. Itt is szeretnénk megköszönni Prof. dr. Nagy Zoltán Zsoltnak, dr. Kovács Illésnek, dr. Kiss Hubának és dr. Sándor Gábornak, Máté Istvánnak, valamint Andorfi Tamásnak és Szedő Gergelynek az előadásokat és a workshopon való aktív részvételt.

A réslámpás gyakorlatra biztosított cégeknek, Argus, Essilor, Medicontur és ZEISS, a támogatást. Aki nemcsak szakmai, de marketingtudását is szerette volna felfrissíteni, megtehette a délutáni pódium-előadásokon, amely a Kulcs a sikeres jövőhöz címet kapta. Az első félórában megtudhattuk, miért fontos az online jelenlét egy kisvállalkozás számára, azt követően pedig egy jó szemüveg áráról, azon belül az árképzésről hallhattunk előadást.

A programot a testbeszéd fontosságáról, az üzletbe betérő potenciális vásárlók testtartásának jelzéseiről szóló előadással zártuk. Aki ezután a pódium környékén maradt, egy divatbemutató keretében megtekinthette a legszebb keretkategóriák benevezettjeit, a leginnovatívabb termékeket pedig a nagykereskedések képviselői mutatták be pár mondatban. A prezentációt követően lezártuk
a szavazást, és kihirdettük a nyerteseket. A díjakat Karvázy Attila elnök és Árpa Attila producer, színész adta át:

Leg – leg – leg díjak: 

a legszebb optikai keret kategória győztese: 
UNITI – Hoya Lens Hungary Zrt.
a legszebb napszemüveg kategória győztese: 
Tom Ford – Elegant Eyewear Group Kft. (Marcolin) 
a legszebb stand kategória győztese: 
Coopervision Kft. 
a leginnovatívabb termék kategóriagyőztese: 
Yuniku – Hoya Lens Hungary Zrt. 
a leginnovatívabb kontaktlencse kategória győztese: 
Biofinity Energys™ lencse – Coopervision Kft. 

 

A vacsora és egy szusszanásnyi pihenő után kezdődött az esti program: a retró zene szerelmeseinek a Búgócsiga music production adta a talpalávalót, a velük szomszédos diszkóban pedig DJ Schulz szolgáltatta a zenét.

Vasárnap:

Az utolsó napon kicsit később kezdtünk, tekintettel az előző éjszaka programjára. Miután bemutattuk a MOI azon tagjait, akik az Optika Hungary 2019 szervezésében részt vettek, az alapítványi tombola díjkiosztója következett. A felajánlásokról és a nyereményekről az Alapítvány rovatban többet megtudhatnak. Nagyon köszönjük minden kiállító és látogató részvételét, továbbá hálásak vagyunk minden olyan tagunknak, aki megkönnyítette a szervezést. Reméljük, két év múlva legalább ugyanennyien találkozunk ismét Tihanyban!

Barsch Zsófia

Megosztás.

Leave A Reply