Optika Hungary egy stylist szemével

beszámoló Somogyvári Edit stylisttól

Egy jó szemüveg öltöztet, egy jó szemüveg kiemel, és a személyiség részévé tud válni. 

Ezekkel a gondolatokkal indítottam el az ötletelést Sophi-val és Arnolddal, amikor felkértek a divatbemutató megrendezésére még decemberben. Hat éve dolgozom stylistként és stílustanácsadóként, és mindig is az volt a hitvallásom, hogy mindenkiben ott a stílus, csak nem mindenki tudja milyen eszköztárral mutassa meg. Ebben segítem az úton azokat, akik megkeresnek, hiszen a színtanácsadás, az alkatelemzés, vagy a közös vásárlás és gardróbrendezés arról szól, hogy az ügyfél találja meg és finomhangolja stílusát, valamint magabiztosan tudjon helyt állni a mindennapokban. Legyen egy három gyerekes anyuka, vagy vezető beosztású középvezető, vagy épp egy randizásba kezdő/újrakezdő szingli. 

Sokszor előkerült tanácsadásaim során, hogy milyen szemüvegforma vagy épp színvilág az, amit ajánlani tudok ügyfeleimnek, emiatt is izgalmas témának ígérkezett, hogy erre egy egész bemutatót felépítsek.
A bemutató bár egy félóra volt, de egy iszonyatos háttér munkát igényelt, amit bevallom én sem gondoltam elsőre, amikor elvállaltam. 

A legfontosabb a koncepció felállítása volt, az üzenet, amit szerettünk volna átadni. Nagyon közel állnak hozzám a színek, és ezáltal az emberek sokszínűsége, így a mottó is ez lett: „Egy jó szemüvegben minden szín tökéletesen áll rajtunk.”
A következő fontos lépcsője a folyamatnak a modellek kiválasztása volt, amiben fő szempontként a diverzitást vettem alapul. Sok bemutató, csak tipikus modell alkatú férfiakat és nőket alkalmaz, viszont MINDENKI hord szemüveget, korra, nemre és alkatra való tekintet nélkül. Számomra mindig is fontos volt az iránymutatás, mások segítése, így szerettem volna megmutatni azt, hogyan lehetünk csinosak, ha esetleg már idősebbek, vagy picit teltebbek vagyunk.

A modellek kiválasztása mellett szerettem volna sokféle élethelyzetben viselhető outfiteket is megmutatni, legyen az alkalmi, business, sportos vagy kreatív/ vagány, hiszen számtalan esemény van az életünkben, amikor hitelesnek és önazonosnak szeretnénk hatni.
A szivárvány színei voltak a segítségemre ebben a folyamatban, így olyan tervezőkkel dolgoztam együtt, akiknek a ruhái színes világot tükröztek, mint például: Süel, Navona Fashion, Orovica Fashion, Szabó-Baleiys Womenswear, Saint Aurora, AERON és 320 Dtla.

A helyszín adott volt, így egy olyan bemutatót szerettünk volna létrehozni, ahol nem csak pillanatokra láthatják a modelleket, hanem a szemüvegekkel együtt, jobban be tudják fogadni a vizuális világot. Ezért esett a választás arra, hogy a catwalk mellett, prezentációs jelleggel, a dobogók is megjelentek a színpadon.
Többször is ellátogattam a kiállításra az építés alatt, és ámultam azon, hogy pár nap alatt milyen csodaszép helyszínt kapott a rendezvény, ahol a standok egytől-egyig külön életet éltek. Szombat délelőtt, amikor a szemüvegeket összeválogattam, találkoztam a szakma krémjével, és bevallom nagyon pozitív volt az első benyomás. Mindenki nagyon kíváncsian és segítőkészen állt ehhez a projekthez.

De visszatérve a bemutatóhoz.
A legnehezebb része a bemutató előtti előkészületeknek a show összeállítása, a zene, a fények és a koreográfia összekapcsolása, ami ha jól működik, a néző egy élvezhető, dinamikus showt kap.
Sosem gondoltam korábban, hogy ennyire fontos a matematika a divatban! Miért mondom ezt? A show alatt 44 öltözetet mutattunk be 7 modellen, ami azt jelenti, hogy a modelleknek 6-szor kellett átöltözni úgy, 1:10 másodperc alatt, hogy ebből senki ne vegyen észre semmit. Ehhez egy komoly csapat 25 fővel volt mögöttem, akik minden mozdulatukat megtervezték előre, hogy ne csúszhasson semmi a gépezetbe. 

Számomra fontos a divat és a kortárs képzőművészet összekapcsolása, így az utolsó finálé ruha egy divattervező, SEMA, és egy kortárs festőművész, Major Kriszta kollaborációja volt, direkt erre a showra készítve, amiben a szivárvány minden színét felfedezhette a nézőközönség.
Azt gondolom, hogy visszatekintve pár héttel a bemutató után, nagy örömmel gondolok erre a két napra, és remélem, hogy hamarosan újra kapcsolódunk a divat és a szemüvegek világában.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!