A Shelter már korábban is bekerült a látóterünkbe: 2017-ben azért írtunk róluk, mert rendhagyó módon a brand közösségi finanszírozásból jött létre. Sikerük azóta is töretlen, ami pazar, dizájn-fókuszú, minőségi termékeinek, és természetesen fenntartható gyártási szemléletüknek köszönhető.
A Shelter szemüvegek kézzel készülnek Franciaország Jura nevű régiójában, többnyire nyers fából; a fa, mint alapanyag szenvedélyükké is vált. Fő kollekciójuk, a Renaissance főként olyan szemüvegekből áll, amelyek préselt falemezekből és fémből készülnek. A gyűjtemény debütálását egy kétéves, intenzív fejlesztés előzte meg: „A keretek könnyűek, vékonyak, közben mégis erősek és rugalmasak. A tervezés során arra külön figyelmet szenteltünk, hogy a lencsét könnyedén a keretekbe lehessen illeszteni. A „Smartwood” szabadalom a faragasztóban, valamint a fa préselésének technikájában van.” – mondta el Amicie de Bouteiller.
A Shelter második kollekciója, a Douce France a francia erdőkből merít ihletet. A gyűjtemény modelljei bio-acetátból készülnek, amelyek különböző francia fafajtákat imitálnak nem csak külsőre, hanem „érzésre” is. A kollekcióban többek között olyan fatípusok jelennek meg acetátból, mint az almafa, a lucfenyő, a pálma, vagy a diófa.
A brand először 2018-ban mutatkozott be a legfőbb párizsi optikai kiállításon, a SILMO-n. Idén a koronavírus miatt a nagy kiállítást kis road show-k váltották fel, melyek közül a Silmo a Jardin des Tuileries-ben megrendezett „Outside the walls”, azaz a „Falakon kívül” elnevezésű helyszínén képviselték magukat.
A Shelter elkötelezte magát a fenntartható értékek és a környezetbarát gyártás mellett, ami többféleképpen is manifesztálódik, kezdve az alapanyagoktól –, melyek között újrahasznosított, Marotte babákból visszamaradt fatáblák is megtalálhatók – a filozófiájukig: a kevesebb több. „Minden egyes keret a pazarlás ellentéte: már sok alapanyag eleve melléktermék.”
Forrás: eyestylist