Fókuszban a vállalkozások
Nemrég került sor a BKIK épületében az aktuális „tavaszi” kamarai - fogyasztóvédelmmel kapcsolatos ülésre.
Amint azt bevezetőjében Dr. Inzelt Éva, a Budapesti Békéltető Testület elnökasszonya elmondta, a fogyasztóvédelmi kérdésekben, a vásárlói panaszok, kifogások kezelésében az egységes eljárásrend, valamint a vásárlók, illetve a vállalkozók számára egyértelmű és online is elérhető adminisztrációs felület segíthet abban, hogy a fogyasztóvédelmi kérdések rendezése szakszerű, jogszerű és mindkét fél számára, „megnyugtató” módon zárulhasson.


Téma volt többek közt a használati útmutató, a jegyzőkönyv, a panaszokkal kapcsolatos adminisztráció, illetve az ehhez kapcsolódó protokoll is, amelyhez segítséget a fogyasztóvédelem honlapján találunk. Módunk volt konzultálni dr. Farkas Norberttel, Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályának főosztályvezetőjével, aki készséggel válaszolt kérdéseinkre, útmutatást adva a későbbi munkánkhoz. A jelenlévők, kis- és nagyvállalatok képviselői egyhangúan támogattuk az adminisztrációs terhek csökkentésére, illetve a szakértői feladatok ellátásának megoldására tett javaslatokat.
Az optikus szakma képviseletében elhangzott, hogy a szakmánk speciális „kettőssége” miatt, – kereskedelmi és egészségügyi szolgáltatás egy helyen – pontosítani kell a ránk vonatkozó szabályrendszer egyes részeit. Ennek a szakmai felülvizsgálatára és esetleges pontosítására ígéretet kaptunk a szakhatóságtól.
Az elkövetkezendő időszak komoly háttérmunkát igényel az MKIK/ÁKT munkacsoportoktól, amelyek munkájáról – így természetesen a mi szakmánkéról is – folyamatosan beszámolunk. Több kérdésben is kérjük majd az optikus szakma résztvevőinek segítségét, kérdőívekkel, illetve online kommunikációval.
A BKIK Fogyasztóvédelmi ülésről bővebben itt olvashatunk: