Vészhelyzet idején általában az első terület, amitől elvonják az erőforrásokat, az a marketing. Logikusnak tűnik, hiszen ekkor mindenki átáll túlélő üzemmódba és megpróbálja minimalizálni a kiadásait, a fontossági sorrendben a hirdetések pedig valahogy mindig legalulra kerülnek. De biztosan jól van ez így?
Szerintünk nem!
Három indok is van arra, hogy miért most érdemes csak igazán rákapcsolni a kommunikációra:
- Több idő: Az emberek sokkal több időt töltenek otthon, így hamarabb utánajárnak olyan dolgoknak is, amelyekkel eddig nem volt idejük foglalkozni.
- Információ-éhség: Egész álló nap a híreket olvassuk, a világ pedig a szemünk láttára változik meg. Mindent tudni akarunk, és időnk is van arra, hogy mindent megtudjunk.
- Átalakult fogyasztási szokások: Most láthatjuk csak igazán, hogy mennyi minden felesleges dologra költünk, ráadásul sokan rengeteget spórolnak a kijárási korlátozással.
Nem vagyunk naivak, tudjuk, hogy sokaknak nagyon megterhelő fizikailag, lelkileg, és főleg anyagilag ez az időszak. Nem szeretnénk bagatellizálni a járvány negatív hatásait a gazdaságra, többek között az optikus szakmára is. Az alábbi tippekkel inkább pont abban szeretnénk segíteni, hogy hogyan lehet költséghatékonyan kihasználni ezt az időszakot.
Inkább csökkentse a hirdetési költést!
A teljes leállás helyett inkább gondolja át a hirdetési költéseit. Az, aki most teljesen kiesik a látótérből, sokkal nehezebben fog tudni visszakerülni oda, mint ha egy minimális költéssel inkább megtartja a helyét. Közelebbre, kisebbet, kevesebbet hirdessen, de ne álljon le!
Erősítse online jelenlétét!
Érdemes lehet az offline hirdetési büdzsét átcsoportosítani online-ra. Egy-egy szórólapozás, újsághirdetés, vagy eladáshelyi hirdetés helyett inkább legújabb blogbejegyzéseit, posztjait, aktuális híreit népszerűsítse online, főleg a közösségi média térben!
Kommunikálja az aktualitásokat!
Ha pedig már aktualitásoknál tartunk: rengeteg téma van, ami a szakmánkat érintve felmerül a járvánnyal kapcsolatban. Elég, ha csak a kontaktlencse-viselésre, mint a fertőzés egyik lehetséges kockázati tényezőjére, vagy éppen a védőszemüvegekre gondolunk. Járja körbe alaposan a témát, és juttassa el potenciális vásárlói felé, mire kell figyelniük a járvány ideje alatt.
Koncentráljon arra, ami éppen a legfontosabb!
Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik a tartalom milyensége. Most valószínűleg nem a legújabb lencseakcióval vagy keretkiárusítással lehet a legjobban megmozgatni (persze csak belülről) az embereket, hanem inkább releváns információkkal, fontos tennivalókkal lehet a figyelmüket magunkra terelni. Figyeljen a vásárlói kérdésekre, kérésekre, és reflektáljon rájuk marketingkommunikációjában.
Jelentkezzen Ügyeletes Optikának!
Mindannyian egy emberként igyekszünk segíteni nem csak azokon, akik kénytelenek otthonukba zárkózni, hanem azokon is, akik most a „frontvonalban” dolgoznak. Az optikusokra és optometristákra mindig, így most is óriási szükség van, főleg vészhelyzet esetében; a www.ugyeletesoptikak.hu honlap ezért jött létre. Az MLSZ és a MOI közös kezdeményezéséről ITT olvashat bővebben.
Tartsunk ki, vigyázzunk egymásra, és döntsünk higgadtan!