Optikus Szakmai Nap 2024.

- kiértékelés

Egy hónap telt el a megújult börze jellegű szakmai nap óta. A rendezvény kiválóan sikerült, de nézzük meg részleteiben, hogy milyen visszajelzések érkeztek Tőletek!

Az Optikus Szakmai Nap elődje a Lurdy-ban tartott börze, ennek megfelelően a börze jelleget vittük tovább, viszont egy sokkal színvonalasabb helyszínre helyeztük át. A helynek a legnagyobb előnye egyértelműen a természetes fény, hiszen a Millenárison belül az Üvegcsarnokba kerültek a kiállítók. A sötét, fénymentes Lurdy-val szemben mindenképp előrelépés, amit az összes kiállító üdvözölt is. A hely gyorsan megtelt, végül közel 40 kiállító mutatta be aktuális kínálatát. 

És a kiállítókat, valamint a helyszínt díjazták is a látogatók, ugyanis kicsivel több, mint 1000 látogató jött el az egynapos rendezvényre. Összesen 4 börze jellegű eseményen vettem részt, utolsó kettőnél, mint szervező. Ez volt az első, amikor azt láttam, hogy a 7 órás zárási időpontban még voltak olyan standok, ahol keretet válogattak, alkatrészekre adták le a rendeléseket, vagy a gépekről tartottak még bemutatót. Jó volt ezt látni, hiszen számos újítás visszaigazolása ez.

A helyszín mellett ilyen újdonság volt a hosszabb pontszerző előadás, aminek egyik legnagyobb előnye, hogy jobban szétoszlatja a látogatókat időben. Ez nem csak a pontszerzőn résztvevők érdekét szolgálja, hanem a kiállítókét is, hiszen nyitástól kezdve zárásig, folyamatosan voltak látogatók, nem egy nagy hullámban érkeztek.

A börze jellegű szakmai napon általában csak optometristáknak szóló pontszerző előadás szokott lenni, idén is így terveztük. A Myopia Menedzsment előadás 120 fős létszáma pillanatok alatt betelt, amit ezúton is köszönünk. Az aktuális témát összesen 10 előadó mutatta be progresszív módon. Aki lemaradt erről az előadásról, nem kell hogy aggódjon, mivel lesz még hasonló témakörben előadásunk, valamint a mostani hanganyagát felvettük és hamarosan elérhetővé tesszük.

A börzén és a szakmai képzésen résztvevők elégedettségi kérdőívek kitöltésével segíthették a munkánkat, ezúton köszönjük a visszajelzéseket. A pontszerző előadáson résztvevők jelentős többsége elégedett volt a helyszínnel, valamint a témával:

Optometrista ábra:

Ami negatív visszajelzés érkezett az előadásokról, az a pontos időbeosztás tartása, valamint a jelenlevők létszámának növelése. Az elsőt mindenképp megfogadjuk és hasznosítjuk a jövőre nézve, a második viszont mindig helyszín adottságaitól függ, amiből próbáljuk a lehető legjobbat kihozni.

A látogatók is elégedettek voltak a helyszínnel, annak megközelíthetőségével, tisztaságával. Ennek rendezőként rendkívül örülök, hiszen a visszajelzések alapján mindenképp ez a helyszín a börze jellegű szakmai esemény jövője.

A visszajelzések alapján határozottan jobban szerettétek, mint a 2022-es börzét.

Mindenképp örülök, hogy a látogatók túlnyomó része már előre regisztrált a rendezvényre. Ez nem csak a belépődíj miatt fontos, hanem a mi munkánkat is megkönnyíti, sokkal jobban fel tudunk készülni a látogatókra és a kiállítóknak is fontos visszajelzés.

A kommunikációnk is jelentős fejlesztéseken esett át, amit már a tavalyi nagy kiállításon is érezhettetek. A visszajelzések alapján ez egy jó irány, elégedettek vagytok vele:

A kiállítóknak is fontos visszajelzéseket adtatok, hogy mi az, ami érdekel titeket. Jó látni, hogy érdekelnek benneteket az újdonságok, fontos hogy naprakészen tartsátok ismereteiteket.

Végezetül pedig következzenek a fejlesztendő részek! Érkezett néhány visszajelzés arról, hogy kevés kiállító volt, valamint kicsik voltak a standok. Itt fontos tisztázni, hogy az Optikus Szakmai Nap és az Optikus Hungary két eltérő dolog. A szakmai nap börze jellegű, az Optika Hungary pedig standépítős többnapos kiállítás. Idén elkezdtük egy átfogó esernyőnév alá hozni: Optikus Szakmai Nap by Optika Hungary. Ez lehet, hogy több látogatót megzavart, figyelni fogunk rá, hogy jobban elkülönüljön a két esemény a kommunikációban.

Ezen kívül, ami érdemi visszajelzés volt, az a Millenáris ételkínálata. A szervezés során az udvaron lévő street food-ot kínáló Good Bar-ral, valamint a Nemzeti Táncszínház büféjével egyeztünk meg, hogy őket fogjuk kommunikálni. Ezek részünkről ajánlások voltak, tehát bárhol máshol is lehetett étkezni, mivel lehetőség bőven volt: a Millenáris 100 méteres körzetében több, mint 30 étkezési lehetőség van. A következő alkalomnál figyelni fogunk arra, hogy nagyobb kapacitása legyen az általunk ajánlott helyeknek, viszont a látogatóknak is érdemesebb nagyobb rugalmassággal hozzáállni az étkezési lehetőségekhez.

Összességében nagyszerű rendezvényen vagyunk túl: kiemelkedő látogatószámmal és elégedett kiállítókkal zártuk az eseményt.Örülünk, hogy tetszett nektek, ez a legjobb visszajelzés számunkra. Mi már elkezdtük szervezni a következő évi rendezvényt, amivel kapcsolatban Gyártó- és Nagykereskedelmi Szekció gyűlés is lesz, ahol döntünk a formájáról.