Elindult a kampány utolsó hete
- LJVB 2025.
A Magyar Optikus Ipartestület országos közlekedésbiztonsági programja 2025. szeptember 22. és november 23. között fut, és most érkezett a kampány utolsó hetéhez. A „Láss jól, vezess biztonságosan!” üzenete idén is ugyanarra a három pillérre épül: a lehető legjobban korrigált látásélességre, az évszaknak megfelelő, jó állapotú gumiabroncsokra és a tudatos vezetéstechnikára. Ezek együtt adnak valódi biztonságot az őszi–téli közlekedésben – ezt erősíti a most megjelent podcast-beszélgetés is.
Miért fontos most ez az üzenet?
Az őszi időszakban a látási és útviszonyok egyszerre romlanak: korábban sötétedik, gyakoribb a köd, a szitáló eső, és csúszósabbá válik az útburkolat. Ilyenkor különösen kritikus, hogy a sofőr élesen, kontrasztosan lásson, járművén megfelelő abroncs legyen, és a forgalmi helyzetekhez illeszkedő, tudatos vezetéstechnikát alkalmazzon. A kampány célja, hogy mindezt érthetően, hétköznapi példákon keresztül mutassa be, és cselekvésre ösztönözzön: látásvizsgálatra, gumiellenőrzésre, vezetéstechnikai tudás frissítésére.
Miről szól a podcast?
Az Optikus Ipartestület új podcast epizódja a kampány idei tapasztalataiból indul ki. A beszélgetésben szó esik arról,
- hogyan hatnak a megváltozott fényviszonyok és az időjárás a reakcióidőre és a látásélményre?
- miért nem elég „valahogy látni”, miért kell jól korrigált látásélesség a volán mögött?
- milyen hibákat követnek el leggyakrabban az autósok a gumik állapotával és a vezetéstechnikával kapcsolatban?
- és hogyan segítenek a kampány rövid videói, minifilmjei abban, hogy az üzenetek minél több emberhez eljussanak?
A podcastben a szakértők:
Imre Annamária - optometrista, optikus és MOI optometriste szekció tagja
Tóth Zoltán "Totti" - vezetéstechnikai szakértő
Imre Annamária - optometrista, optikus és MOI optometriste szekció tagja
Tóth Zoltán "Totti" - vezetéstechnikai szakértő
Musztrai Ferenc - Contitnetal, marketing vezető
Varga Péter - optometrista, projekt vezető,
gyakorlati tippeket is megosztanak:
- milyen jelek utalnak arra, hogy időszerű a látásvizsgálat?
- mire figyeljünk szemüveg- vagy lencseválasztáskor?
- hogyan támogathatják a MOI optikák a kampányt saját helyi kommunikációjukkal:
A beszélgetés célja, hogy a szakma számára is kapaszkodót adjon: konkrét mondatokat, érveket, amelyeket a mindennapi beteg- és vásárlói kommunikációban is fel lehet használni.
gyakorlati tippeket is megosztanak:
- milyen jelek utalnak arra, hogy időszerű a látásvizsgálat?
- mire figyeljünk szemüveg- vagy lencseválasztáskor?
- hogyan támogathatják a MOI optikák a kampányt saját helyi kommunikációjukkal:
A beszélgetés célja, hogy a szakma számára is kapaszkodót adjon: konkrét mondatokat, érveket, amelyeket a mindennapi beteg- és vásárlói kommunikációban is fel lehet használni.
A podcast az utolsó hét „hangja”: személyes, közvetlen formában foglalja össze a kampány üzeneteit, és segít abban, hogy az optikusok, optometristák maguk is magabiztosabban kommunikálják azokat. A cél, hogy a kampány ne csak egy időszak legyen a naptárban, hanem szemléletformáló folyamat, amelynek hatása jóval november 23. után is megmarad.




