Fenntarthatóság az optikában, és a kevesebb több

Opti 2023.

A fenntarthatóság az optikában volt ismét az idei opti egyik fókusztémája. A környezetet védeni, az erőforrásokkal körültekintően bánni és szociálisan érzékenynek lenni – sok, a szakmában tevékenykedő cég számára napjainkban ez mára természetessé vált. A január 13. és 15. között megrendezett optin 67 országból 15 500 látogató vett részt, ami 19 %-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A korábbi évekhez képest, jóval kisebb alapterületen találkozhattak a látogatók a kiállítókkal. Azonban még így is 30 000 m2-en, 3 kiállítási csarnokban zajlott a rendezvény, és több, mint 300 kiállító volt jelen a világ 28 országából.

„Az opti visszatért és jó úton halad a siker felé. Három inspiráló kiállítási nap ért véget a világ minden tájáról érkező látogatókkal és kiállítókkal. Szeretnék külön köszönetet mondani mindenkinek, aki velünk együtt hitt az optiban és lehetővé tette a sikert!” – mondta Klaus Plaschka a GHM Gesellschaft für Handwerksmessen GmbH ügyvezető igazgatója.

Az idén túlnyomó többségében szemüvegkeret gyártók és kereskedők, kisebb számban műhely felszerelést és vizsgáló műszereket gyártó és forgalmazó cégek állítottak ki, de üzletberendezést tervező és egyéb, kiegészítő cikkeket forgalmazó cégek is képviseltették magukat. Azt hiszem azok, az elsősorban szemüvegkeret gyártó, forgalmazók, akik mégis részt vettek a kiállításon, elégedettek lehettek, hiszen óriási érdeklődés, nagy látogatottság jellemezte őket. De nem csak a szemüvegkeret gyártók lehettek elégedettek. A német Hecht Kontaklinsen GmbH marketingvezetője, Mario Rehnert, így jellemzi a most zárult kiállítást: „OPTI 2023? Fantasztikus! Nagyszerű! A vásár kiemelkedően sikeres volt számunkra. A kezdetektől fogva egyetértettünk abban, hogy januárban újra jelen szeretnénk lenni. [… ] Az opti az optimális és legfontosabb platform számunkra a személyes kapcsolatok fenntartásához.”

Hogy milyen lesz 2023 szemüvegkeret divatja? Nos, az alábbi négy trend látszik kirajzolódni.

Trend 1: Szemüvegek athleisure-stílusban

A jogging ruha, sneaker és hoodie már régóta szalonképes. Akkor miért pont a sportszemüveg ne lenne az? A mindennapokra érvényes trend a következő: sportszemüveg+lifestyle=athleisure. Az athleisure szemüvegek főleg extrovertált személyiségeknek szólnak, nagy arcfelülete (nem összetévesztendő a „nagy arcokkal”) – „sok hely, sok szemüveg” (nagy, túldimenzionált lencsékkel). 

Trend 2: Átlátszó keretek

Egy tiszta kinézet, amelyik feltűnik? Még szép! Az átlátszó keretek „tisztaságra” törekszenek, de semmiképp sem színtelenségre. Viselhetjük, ahogyan tetszik: kristálytisztán, enyhén vagy intenzívebb színezéssel. A legjobb bennük, hogy a transzparens keretek minden arc- és hajszínhez illenek.

Trend 3: Fém keretek

Azt gondolhatnánk, hogy a könnyű nemesacél vagy titánium keretek az idő múlásával hozzánk nőttek. Így is történt. A kis, finom különbség 2023-ban a formákban vannak: decens szemöldök vonal, kacér macskaszem, kerek vagy szögletes. A fém kereteknél újdonság a 3 dimenziós dombormű minta a szárakon. Az arany, az ezüst és réz határozzák meg a színeket.

Trend 4: Színátmenetes modellek

A színátmenetes kereteknél a mozgás kerül előtérbe. Az arcra és a szemekre helyeződik a hangsúly. Ha a keretek erős színkontraszttal vagy rajzolattal tisztán elválasztott felületekkel vannak tervezve, akkor a keretek és azok viselői még feltűnőbbek, még markánsabbak lesznek. A lágyabb variáció: a fényben csillogó átlátszó acetát keret élénk színátmenetekkel. Egyszerűen varázslatos!

Az idén másodszor adták át az opti BOX AWARD díjat. A győztes a LARS Brillen – Swiss Made, egy induló vállalkozás volt, amely 3D nyomtatott kereteivel győzött. A cég nagy figyelmet fordít az időtlenségre és a fenntarthatóságra. 

OPTI 2024 – Az iparág előre tekint

Az idei látogatók 83 %-a már várja a következő optit, amely 2024. január 12. és 14. között kerül megrendezésre.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!