MYOPIA Menedzsment előadások - visszajelzések

2024. 04. 06-án a Magyar Optikus Ipartestület MYOPIA Menedzsment címmel megrendezett pontgyűjtő képzését követően a korábbiakhoz hasonlóan, lehetősége nyílt a résztvevőknek elégedettségi kérdőívet kitölteni és tapasztalataiknak „hangot adni”. Kiemelten fontosnak tartjuk az Optometrista Szekcióval, hogy a visszajelzések figyelembe vételével folytassuk a szakmai rendezvények és képzések szervezését, így a jövőre nézve is kifejezetten javasolt ezeknek az elégedettségi kérdőíveknek a kitöltése. 

A kitöltők válaszai alapján a résztvevők 60.3%-a tartotta egy 1-től 6-ig terjedő skálán 6-os fontosságúnak, hogy részt vegyen a képzésen, és a további válaszok alapján összességében a helyszínnel és annak megközelíthetőségével is elégedettek voltak. Korábban az Ipartestület kifejezetten javasolta az Optikus Szakmai Nap résztvevőinek a tömegközlekedés használatát és a válaszok alapján 45,2%-ban a látogatók így is tettek, a további 48,4% pedig autóval közelítette meg a helyszínt. 

Ami a Millenáris és az intézmény mosdóinak tisztaságát illeti, a kérdőívet kitöltő optometristák többsége elégedett volt ezzel, mint ahogyan a hőmérséklettel is, pedig ahogyan egyre több látogató lett, valóban kissé melegebb lett a helyszínen, mint ami feltétlenül komfortos. A pontszerző továbbképzés előadó termében a helyszínen többen panaszkodtak a levegőtlenségre, ami valóban könnyen megesik, de talán annak tükrében, hogy 130 személy volt jelen, ez könnyen érthető, a legközelebbi képzés során viszont ennek kiemelt figyelmet fogunk szentelni. Mint ahogyan arra is, hogy az előadásokat pontosan a kiírt időpontban fogjuk kezdeni és ennek megfelelően sajnos az a résztvevő, aki késve érkezik, a következő előadás előtti szünetben tud majd csak helyet foglalni. Talán ez könnyen megérthető, és mindezt az Optometrista Szekcióval amiatt tartjuk fontosnak, hogy egyrészt megtiszteljük az előadókat a közönség osztatlan figyelmével, illetve amiatt, hogy mindenki kényelmesen el tudjon helyezkedni, hiszen kaptunk negatív visszajelzést azzal kapcsolatosan, hogy volt akinek nem jutott hely. Az, hogy többen nem a székeken foglaltak helyet, amiatt történhetett meg, mert késve érkeztek és nem akartak az előadás közben átsétálni a kijelző előtt, pedig a terem másik oldalán üres férőhelyek voltak. Ez rendkívül sajnálatos és mindenképpen szeretnénk ha többet nem fordulna elő, emiatt is szeretnénk a legnagyobb tisztelettel megkérni a résztvevőket a pontos érkezésre, mert mindannyiunk érdeke egymás idejének tisztelete.

Arra kérdésre, hogy „Mennyire vagy elégedett a képzés megszervezésével?” az 1-től 6-ig terjedő skálán a válaszadók 38,7%-a adott 6-os, 22,6%-a 5-ös és 22,6%-a 4-es értékelést, valamint a képzéssel kapcsolatos előzetes tájékoztatással kapcsolatosan a válaszok többsége szintén elégedettséget sugall. 

A pontszerző tartalmi része a válaszadók több mint felénél, az 1-től 6-ig terjedő skálán 6-os minősítést ért és a képzésen kapott ismereteket a gyakorlatban 67,7% találta kifejezetten hasznosíthatónak.

A legizgalmasabb kérdés talán az volt a kérdőívben, ami már a jövőt kutatja, melynek eredményei szerint a válaszadók 77,4%-a talált az előadások között olyan témát, amiről további ismeretekre tenne szert, és itt a skiaszkópia (74,2%), a binokuláris látásvizsgálat (71%) a gyerekszemészet (64,5%) és a funduskamera bemutatása (51,6%) egyértelműen megfogalmazódik igényként. 

Minden kedves optometrista kollégát szeretnénk biztosítani arról, hogy ezek a megfogalmazott igények nem találnak süket fülekre, mindenképpen szeretnénk ezek tükrében folytatni a képzések szervezését, terveink között szerepelnek az említett témákban összeállított és gyakorlattal is kiegészített foglalkozások. Szeretnénk a rendezvényeinkre bejutást segítő regisztrációs folyamatot is gyorsítani, illetve ha a kijelölt idő keretét tartjuk mind a szervezők, mind a résztvevők részéről, akkor a szünetekben lehetséges felfrissülés is könnyen kivitelezhető lesz. Azt pedig külön sikernek könyveljük el, hogy úgy tűnik az Optikus Szakmai Napra is mindenki „kiállításként” hivatkozik, és nem mint a korábbi „Lurdy” rendezvény, ez a megerősítés abban, hogy tulajdonképpen sikerült ennek az eseménynek is emelni a színvonalát.

Mindenkinek köszönjük a megtisztelő részvételt, külön azoknak, akik válaszaikkal segítették a további munkánkat!