Napvégi feladatok digitalizálása

A szakmában dolgozók közül ki ne szeretne zárás után minél hamarabb hazamenni szeretteihez. Ezt gyakran akadályozzák a nap végi rutinfeladatok, például a napi zárás vagy a lencsék rendelése. A digitalizált optikák ezen a területen is előnyben lehetnek versenytársaikkal szemben, hiszen az informatikai rendszerben minden adat rendelkezésre áll a feladatok hatékony elvégzéséhez. 

Napi zárás

A clearvis.io képes összesíteni a napi forgalmat fizetőeszközönként, így pillanatok alatt láthatjuk mennyi készpénznek és utalványnak kell lenni a kasszában, illetve milyen forgalom kell legyen a bankkártya terminálon. Így ahelyett, hogy számológéppel adnánk össze a kockás füzetből egyesével az eladásokat, a gép megmondja egy pillanat alatt.

Az összesített forgalomnak természetesen továbbra is egyeznie kell a Z jelentésen található összegekkel és kasszában ténylegesen megtalálható készpénzzel. A kassza és a Z jelentés egyezése azt jelenti, hogy annyi pénzt vettünk át ami a bizonylatokon szerepelt. Ez az adóhatóságnak jó, azt jelenti hogy minden forgalmunk bizonylatolva volt.

Mivel a clearvis.io készletet is vezet és az eladásoknál automatikusan csökkenti a készletet, így a Z jelentés és a clearvis.io forgalmi kimutatásának egyezése azt jelenti, hogy a kiadott áruk ellenértékét átvettük. Ez a tulajdonosnak jó, a pontos és automatizált készletvezetés átláthatóvá teszi az áru mozgását.

Ha nap végén eltérés mutatkozik a kassza és a nyilvántartás között, akkor a tételes forgalmi kimutatás van a segítségünkre. Ebben szerepel a nap összes pénzügyi bizonylata, beleértve a nyugtákat, előlegeket, végszámlákat valamint a pénzkivéteket és betéteket is. Ezt átnézve találhatjuk meg, hogy mit nem rögzítettünk a nyilvántartásban, vagy mit nem ütöttünk be a kasszába.

A forgalom összesítését és ellenőrzését célszerű nap közben is megtenni, például amikor egy kollégánk munkaideje nap közben ér véget. Ha esetleg eltérést tapasztalunk, akkor a távozó munkatárs még emlékezhet a hiba okára és könnyebben orvosolható a probléma. 

Lencsék rendelése

Előfordul, hogy a nagy ügyfélforgalom miatt a lencséket napokig nem tudjuk megrendelni nyitvatartási időben. Kénytelenek vagyunk ilyenkor zárás után (vagy következő nyitás előtt) rendelni. A clearvis.io beépített lencserendelő funkciója ebben segít, hiszen a legtöbb magyarországi forgalmazótól képes lencsét rendelni vagy lencserendelést összeállítani.

A lencsék dioptria adatait a munkalapról másolja a rendelésbe, így nem csak időt spórol, de a hibázás lehetőségét is kizárja.

Centrálók és keretletapogatók

Ma már számos videócentráló eszköz létezik, melyekkel hatékonyan mérhetőek az illesztési adatok. Egyes lencsetípusok rendeléséhez a PD és magasság értékeken kívül egyéb adatokra (pl. íveltség) is szükség van. A clearvis.io képes kapcsolódni a Magyarországon elérhető legtöbb centráló berendezéshez (VISUFIT, Visioffice, VisuReal) így az adatok másolása a lencserendelésbe innen is automatikusan megtörténik. A keretletapogatókkal (Huvitz, Nidek, Hoya) szintén összekapcsolható a rendszer, így a formaadatok is átadhatóak a gyártó rendelési rendszerének.

Személyre szabott Hoya lencsék esetén szükség lehet a méréseken túl életmódhoz kapcsolódó kérdőív kitöltésére a design megállapításához. A clearvis.io itt is segíti az optikát, a felmérés az ügyviteli rendszerből is elindítható és az eredmény a lencserendelésben megjelenik.

Összegzés

A digitális megoldások a nap végén is segítik az optikákat, akár a zárásban akár a backoffice munkák ellátásában.

Ha szeretné kipróbálni milyen lenne digitalizált optikája, nem kell mást tenni mint regisztrálni a https://clearvis.io/hu honlapon és élvezni a digitalizáció előnyeit az ingyenes próbaidőszak alatt.