Az optika szakma rendezvénye egy nem szakmabeli szemével

Eltelt egy hónap az Optika Hungary hétvégéje óta, és mostanra már sikerült feldolgozni a rengeteg élményt, ami szervezőként nemcsak abban a 3 napban ért, hiszen maga a rendezvény, csak a jéghegy csúcsa, a cseresznye a koktél tetején. A szerkesztőség kérésére megosztok pár gondolatot azzal kapcsolatban, hogy nekem milyen megéléseim voltak az idei "Tihannyal" kapcsolatban.
Két évvel ezelőtt már szervezőként, mint a kommunikációs team tagja vettem részt a 2023-as Optika Hungary-n, ami a Millenárison került megrendezésre. A mai napig szeretem visszanézni annak a kétnapos forgatagnak a képeit, a divatbemutatóval, az Optikus Kvízzel és a folyton pezsgő Optikus Színpad előadásaival. Mint minden első eseménynek voltak gyerekbetegségei, de orvosolhatónak tűntek. A rengeteg pozitív visszajelzést követően úgy éreztem, hogy a rendkívül innovatív optika szakma a rendezvényeit tekintve is szintet lépett, és egy nagyvárosi, grandiózus kiállításon mutatta meg a színeit. Ezért utólag elmondhatom, hogy kicsit értetlenül fogadtam a döntést, hogy a 2025-ös rendezvény visszaköltözik Tihanyba, pontosabban a még mindig retronak számító Club Tihanyba. A MOI pedig megkért, hogy a rendezvény kommunikációs részét ezúttal egyedül menedzseljem le, ennek köszönhetően azért megtaláltam a feladatban a saját kihívásomat. Innentől kezdve a cél adott volt: legyen ez a lehető legjobb „Tihany”.


A kommunikációs feladatok részletezésével nem untatnék senkit, a lényeg, hogy a visszajelzésekből is az derült ki, hogy az információkat sikerült eljuttatni mind a kiállítókhoz, mind pedig a látogatókhoz: hiszen a kiállítás teltházas lett, a szállodai szobák már egy hónappal a rendezvény előtt elfogytak. A rendezvényt magát pedig igyekeztem az online térben is élővé tenni, a visszanézhető élő adásokkal, a nyereményjátékkal és a storykkal.

De nézzük a TOP3 kedvencemet az idei Optika Hungary-ről:

1.
A „generációváltás” egyfajta mottója volt az idei Optika Hungary-nek, ezért nagyon boldog voltam, hogy Steigervald Krisztián elfogadta a MOI meghívását és előadott péntek este. Az előadásból szerintem minden generáció tudott magával vinni útravalót, Krisztián előadásmódja a téma komolysága ellenére is lebilincselő és szórakoztató. 
2.
2015-ben voltam először Optika Hungary-n és meg kell állapítsam, hogy azóta nagyon megszaporodtak az egyedi épített standok, a korábbi egyenstandokhoz képest, ami nagyon látványossá teszi az egész kiállítóteret. A standokat végignézve pedig újra és újra elámulok az újdonságokon, az egyre szebb és extrább keretválasztékon. Fantasztikus, hogy a kiállítók, termékeik és szolgáltatásaik bemutatásán túl, a szórakoztatásra is mennyi energiát fordítanak, ami  nem meglepő, hiszen az „ügyfélélmény” ma már minden kommunikáció alapja kell hogy legyen.

3.
Harmadsorban pedig szenzációs volt egy olyan csapat munkáját segíteni, akik ennyire összeszokottan és olajozottan dolgoznak együtt, egy többnapos, és többezer látogatót vonzó eseményen. Mindenki tudta a feladatát, időben ott volt mindenhol, és nem volt szükség rögtönzésre, átszervezésre, vészforgatókönyvekre. 


Tihanytól idén is azt kaptam, amit vártam. Nem többet, és nem kevesebbet. Továbbra sem vagyok meggyőzve arról, hogy ennek a kétévenként megrendezésre kerülő, legnagyobb szakmai eseménynek egy szocreál üdülőben van a helye. Véleményem szerint érdemes felkutatni azt a helyszínt, ami színvonalában is hangsúlyozza az optika szakma fejlődését, és megadja az „összezártság” nyújtotta közösségi élményt. De ez csak egy vélemény, helyén kezelendő.