Kartonok helyett - digitalizáció a vizsgálóban

Egy optika digitalizációjának első lépése a vizsgálati kartonok lecserélése elektronikus megoldásra. Ebben a cikkben összegyűjtöttem, milyen előnyökkel jár az átállás, hogyan válik kényelmesebbé a munka a szakorvosok és optometristák részére, mitől jó ez a pácienseknek. 

Gyorsabb mint papíron

Bár úgy gondolhatnánk, hogy kézzel gyorsabb leírni a receptadatokat, az alábbi videón láthatjuk, hogy digitálisan is legalább olyan hatékonyan fog menni:

A videón táblagépen rögzítettük az adataimat, de számítógépen egy billentyűzettel ugyanilyen gyorsan végrehajtható. A digitális rögzítés nagy előnye, hogy a munkafolyamat későbbi lépéseiben (szemüveg-értékesítés, lencserendelés) ezt már fel tudja használni az informatikai rendszer, nem kell újra leírni, nem lehetséges tévesen vagy olvashatatlanul lemásolni az adatokat.

A modern vizsgálati szoftverek már táblagépen is tökéletesen működnek, így akkor sem kell lemondanunk a digitalizáció előnyeiről, ha a vizsgáló kialakítása nem teszi lehetővé laptop vagy számítógép elhelyezését.

Műszerintegráció

A vizsgálókban található szemészeti műszerek évtizedek óta támogatják az adatátvitelt, azaz a kinyomtatott adatokat számítógépes rendszernek is képesek átadni. Ha az autorefraktométert, dioptriamérőt, foroptert összekötjük az informatikai rendszerrel, akkor egyáltalán nem kell adatrögzítéssel tölteni az időnket, az adatok egy kattintással megjelennek a vizsgálati lapon.

Az integrált adatátvitel nem csak a vizsgálatot végző munkatárs kényelmét szolgálja, de jobb ügyfélélményt is biztosít, a professzionális kiszolgálás növeli a bizalmat az optika iránt.

Kartonok tárolása, visszakeresése

Ahogy növekszik az optika ügyfélköre, úgy egyre nagyobb és nagyobb helyet igényel a kartonok tárolása, megtelnek a fiókok, mindig nagyobb rendezőre van szükség. Az idő haladtával a visszakeresés egyre lassabb.

Digitális megoldás használatával a visszakeresés pár másodperc alatt megvan, az adatok az optika bármely számítógépén és táblagépén elérhetőek. Sőt, felhő alapú megoldás használatával a tulajdonos bármikor hozzáférhet a vizsgálati adatokhoz, még akkor is ha épp nem tartózkodik az optikában. 

Ügyfélélmény

A digitalizáció mellett szól az is, hogy életünk egyre több részén találkozunk és élvezzük annak előnyeit, Magyarországon pedig az egészségügyben is egyre nagyobb teret nyer. Az informatikai rendszerek ma már lehetővé tehetik a vizsgálati eredmények emailben történő megküldését a páciens részére, ezért nem szükséges papíron tárolni azokat.

Digitalizációval lehetővé válik az online időpontfoglalás, így akár nyitvatartási időn túl is foglalhatnak optikánkba látásvizsgálati időpontot pácienseink. Az online foglaláskor bekérhetőek a személyes adatok, telefonszám, mindezek rögzítésével már nem kell időt tölteni az optikában.

EESZT adatszolgáltatás

Szemész szakorvosi vizsgálat esetén az EESZT részére is meg kell történnie az adatszolgáltatásnak. Ennek előnye, hogy a vizsgálati eredményeket a páciens online is bármikor elérheti, illetve szükség esetén más szakorvosok is hozzáférhetnek.

Érdemes olyan informatikai rendszert választani, mely a komplett optikai ügyviteli folyamatot támogatja, így a munkatársaknak nem kell külön EESZT-s programban adatot rögzíteniük.

Hogyan kezdjünk neki?

Ha le szeretnénk váltani a papír kartonokat vagy meglévő programunkat, akkor érdemes konzultációt kérni az iparági szoftvergyártóktól és megtervezni a bevezetés lépéseit. A clearvis.io rendszeréhez kapcsolódóan díjmentes konzultáció honlapunkon, a https://clearvis.io oldalon kérhető, és örömmel segítünk a felmerülő kérdések megválaszolásában. 

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!