MIDO 2024

MIDO 2024

Az idei évben is lehetőségem nyílt ellátogatni a MIDO kiállításra, ahonnan ismételten lelkesen, motivációkkal telve érkeztem vissza, és olyan élményekkel, amelyek megerősítenek abban, hogy miért is az...

Ha van terved, minden könnyebb!

Ha van terved, minden könnyebb!

A kisvállalkozások legnagyobb ellensége az állandó időhiány, ami sokszor okozza, hogy a social megjelenések ad hoc jellegűek, vagy későn kapnak észbe és nem marad elég idő jól előkészíteni egy kampányt....

Neked milyen az éves sales terved?

Neked milyen az éves sales terved?

Ha már itt tartasz, akkor bizonyára van - vagy legalábbis nekiálltál az éves értékesítési terved kidolgozásának. Ebben a cikkben igyekszem egy olyan könnyen emészthető, kis utána járással megvalósítható...

A digitalizáció szerepe az ügyfélmegtartásban

A digitalizáció szerepe az ügyfélmegtartásban

A gazdasági körülmények romlása, visszaeső látogatószám és árbevétel esetén a digitalizáció kiváló eszköz arra, hogy elérjük korábbi ügyfeleinket, jó minőségű szolgáltatással lojalitást alakítsunk ki,...

Kinek kötelező és kinek nem a kéményseprés megrendelése?

Kinek kötelező és kinek nem a kéményseprés megrendelése?

Itt a fűtési szezon, így ismét aktuálissá vált a kérdés: mi a helyzet a kéményellenőrzéssel? Kinek kötelező és kinek nem, meg kell-e rendelni, milyen költséggel kalkuláljunk? 

Közlekedésbiztonsági kampány őszre!

Közlekedésbiztonsági kampány őszre!

A Magyar Optikus Ipartestület 2023. szeptember 25. és november 25. között a Continental Hungaria Kft., az ORFK-OBB és a Driving Experience Kft. együttműködésével közlekedésbiztonsági kampányt indít.

Én és Én meg az optikám - 2. rész

Én és Én meg az optikám - 2. rész

Ahogy ígértem folytatjuk. Az előző részben elmeséltem, hogy hogy ismerkedett meg a szakmával és hogy miért fontos, hogy egyértelműen tudd mi az ami megkülönböztet a “szomszédtól”.

Én és Én meg az optikám - 1. rész

Én és Én meg az optikám - 1. rész

Hogyan lettem optikus? Kaptam egy megkeresést, ami azért nem meglepő. Az már inkább meglepő, hogy ez a megkeresés nem egy konferencián vagy egy eseményen esetleg egy optikában történt, hanem egy Fiat...

Online időpontfoglalás optikákban

Online időpontfoglalás optikákban

Az online időpontfoglalás egyre népszerűbb a vásárlók és szolgáltatók körében, hiszen a segítségével bármikor, bárhonnan foglalható mindkét fél számára megfelelő időpont, hosszas egyeztetgetés nélkül....

Eredmény született

Eredmény született

Augusztus végére, mikorra mindenki visszajön a szabadságról, reményeink szerint befejeződik a megújítás mind a MOI, mind a kamarai képviselet összetételében. Tesszük ezt azért, mert a megújulás - a generáció...

Hulladékgazdálkodás az optikákban

Hulladékgazdálkodás az optikákban

A hulladékgazdálkodási (2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról) új előírások sajnos érintik az optikákat is. Az ezzel kapcsolatos felhívásokat nagy valószínűséggel minden vállalkozás már megkapta, mivel...

NNK állásfoglalás az optometrista működésről

NNK állásfoglalás az optometrista működésről

Május 22-én írtunk nektek az optometrista működési engedély változásáról. Ezzel egyidőben állásfoglalást kértünk a Nemzeti Népegészségügyi Központtól (NNK). Az illetékes hatóság válaszát 06.14-én kaptuk...

Optikai HangAdó #15

Optikai HangAdó #15

Az epizód célja, hogy felhívjuk a figyelmeteket arra, 2023-ban sem kerülheted el a social platformokon való jelenlétet! Bakos Kata és Kis Arnold voltak a beszélgetőtársaim. Hallgassátok és mondjátok...

SALES éléskamra 3. rész

SALES éléskamra 3. rész

A bolt belső arculatának kialakítása nem csupán szervezési és technikai kérdés. Az eszközöknek jelentős szerepe van a termékek bemutatásában, fel- és megismerésében, ezért reklámeszközként is funkcionálnak,...

Hogyan segíti a digitalizáció az eladások adminisztrációját?

Hogyan segíti a digitalizáció az eladások adminisztrációját?

Minden optikában a vásárláskor pénzt veszünk át az ügyféltől és árut adunk ki. Ezt adminisztrálni kell, mert el kell vele számolnunk egyrészről az adóhatóság felé, másrészről az optika tulajdonosa felé....

Akkor, hogy is hívják Önöket?

Akkor, hogy is hívják Önöket?

Ezt az egyszerű kérdést tették fel nekem nemrég egy a minisztérium és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közös előadásán. Én igyekeztem rögtön, a legjobb tudásom szerint válaszolni: 

Fábián Nóra és az Optikalász Optika mérföldkövei

Fábián Nóra és az Optikalász Optika mérföldkövei

Videósorozatunk következő részében betekintést nyerhettek az Optikalász Optika mindennapjaiba, fejlődésének szakaszaiba. Fantasztikus sikerek és a hozzá vezető rögös út: Gerő Patrícia vendége Fábián Nóra...

SALES éléskamra 2. rész

SALES éléskamra 2. rész

Kétezer évvel ezelőtt írta Epiktétosz: “Az embereket nem a tények irányítják, hanem az azokról alkotott véleményük”. A megállapítás aktualitását napjaink marketingszakemberei is  felismerték. Rengeteg...

Optikai HangAdó #8

Optikai HangAdó #8

Ebben az epizódban a digitalizáció került górcső alá. Megvizsgáltuk felhasználói szempontból Mazán Tamás segítségével, Nováki Szilárd a Clearvisio oldaláról fogalmazott meg fontos gondolatokat és persze...

Optikai HangAdó #7

Optikai HangAdó #7

Az Optikai Magazin elindítja az új podcast sorozatát, ahol az optikus szakma kérdéseit, aktuális történéseit fogja kibeszélni.