TOP5 Örökzöld social téma optikáknak a nyári „uborkaszezon” idejére

A nyári időszak sok optika számára csendesebb hónapokat jelent: mindenki szabadságon van, nyaral, kiürülnek a városok. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a social média kommunikációban is uborkaszezon lenne. Épp ellenkezőleg: ilyenkor van igazán lehetőség az örökzöld témák népszerűsítésére, amelyek nem időszakfüggőek, mégis érdekesek, hasznosak és vevőket csalogathatnak az optikákba! Kinek-kinek vérmérséklete és preferenciája szerint készülhetnek képes vagy akár videós tartalmak!
  1. Szemüvegápolási tippek mindennapokra

A social felületeken mindig jól működnek a praktikus tanácsok: hogyan tisztítsuk helyesen a szemüveget, mire figyeljünk nyáron kontaktlencsésként, mit vigyünk magunkkal a nyaralásra, ha szemüvegesek vagyunk. Ezek az ún. mikrotartalmak nem csak edukálnak, de bizalmat is építenek, hiszen a téma szakértőjeként tüntetnek fel bennünket.

  1. Napszemüveg kisokos

A nyári napszemüveg-tartalmak kihagyhatatlanok, de érdemes az egészségtudatos szemléletmódot is belecsempészni. Beszélj az UV-védelem fontosságáról, a polarizált lencsékről, vagy épp a gyerek napszemüvegek jelentőségéről. Emellett persze érdemes megmutatni a saját kínálatodat is, akár felpróbálva, hiszen úgy könnyebb beleszeretni egy napszemüvegbe, ha látjuk másnak hogy áll.

  1. Kulisszák mögött – emberi történetek

Ha visszanézed a social tartalmaidat, biztos vagyok benne, hogy azok a posztok aratták a legnagyobb sikert, amiben a optikai tartalmak mellett emberek szerepeltek. Akár ti, akár egy-egy vásárló. A közösségi médiát vádolják azzal, hogy elidegenít, pedig valójában az emberi kapcsolódást keresi rajta minden felhasználó. Sokkal könnyebb egy vállalkozáshoz úgy kapcsolódni, ha ismerem a tulajdonos arcát, és a bizonyos témákkal kapcsolatosan a gondolatait.

Ugyanilyen érdekesek lehetnek az ügyfelek történetei visszajelzései, ami alkalmas arra, hogy bizalmat és hitelességet kölcsönözzön a vállalkozásodnak, és az elköteleződést is növelik a tartalmaid irányába.

  1. A myopia kontroll szerepe – egész évben aktuális!

Ha szülőket és gyerekeket is a vásárlóid között tudhatsz, akkor a nyár szintén jó alkalom arra, hogy edukáljad őket a témában. A nyár a képernyőidő növekedésének időszaka, hiszen a gyerekek sokszor tablettel, telefonnal, tévével múlatják az id., A rövidlátás (myopia) napjaink egyik leggyorsabban terjedő látásproblémája, különösen a fiatal korosztályban.

Ossz meg informatív, edukatív tartalmakat arról, hogy mit jelent a myopia kontroll, hogyan előzhető meg a rövidlátás súlyosbodása, milyen megoldásokat kínál az optikád: legyen szó speciális szemüveglencsékről, kontaktlencsékről vagy rendszeres gyerekszemészeti vizsgálatokról.

  1. Felkészülés az iskolakezdésre – egy zökkenőmentes tanév nyáron kezdődik!

Bár az iskolakezdés csak augusztus végén aktuális, a gyerekszemészeti vizsgálatot és adott esetben az új szemüveg készítését már nyáron érdemes elintézni. Ha egy gyerek nem lát jól a táblára, vagy fejfájás gyötri olvasás közben, az komolyan befolyásolhatja az iskolai teljesítményét.

 A social médiában nincs uborkaszezon és a nyárnak sem a csendről kell, hogy szólni, hanem az építkezésről. Ilyenkor nem kell feltétlenül a kampány-szerűségre törekedni, fókuszálj inkább a bizalomépítésre és ismertség növelésére, hogy amikor beindul az őszi szezon, már ott legyen az optikád a leendő vásárlóid fejében.

Kép forrása: freepik.com