Egy újabb dolog amire nincs idő: céges blog ;)

Fogjuk fel alapvetésnek, hogy a digitalizáció korában minden optikának van honlapja, és rendszeresen frissített social média felületei. Minderre azért van szükség, mert a vásárlás akkor is az interneten kezdődik, ha végül az üzletben fejeződik be. Abban az esetben is megnézik az üzleted honlapját, ha egy ismerős ajánlotta jószívvel. Ha pedig nem ajánlás útján érkezik a vevőd, akkor valószínűleg az internetes kereső vagy valamelyik social platformon elhelyezett tartalom, esetleg hirdetés irányítja hozzád.

Mit érhetsz el egy üzleti bloggal, ha mégis találsz időt rá, hogy rendszeresen cikkeket írj rá?

Egy céges blog lehetőséget ad arra, hogy azokat a témákat, melyeket képtelenség összefoglalni egy Facebook posztban - vagy ha megteszed kevesen olvassák el, mert túl hosszú – végre kifejthesd bővebben. Részletesen bemutathatsz termékeket, trendeket, betekintést engedhetsz a kulisszák mögé, az optika életébe.

De mégis mi hasznod származik ebből?

Egy jól megírt, és viszonylag rendszeresen vezetett céges blog segít abban, hogy szakértőként pozícionáld magad a vásárlók szemében, megbízható forráskánt tekintsenek rád, mellyel motiválható a vásárlási szándék is.

Keresőoptimalizálás (SEO) és forgalomnövelés

Ez az egyik legkomolyabb benefitje a céges blognak, és ha jól csinálod, akkor akár a visszaveheted a Google hirdetésre szánt büdzsédet is. Egy rendszeresen frissített és releváns tartalommal ellátott honlap egyre jobb eredményt ér el a találati listában organikusan is, ami tovább növelhető azzal, ha a blogposztjaidat megosztod a social média felületeiden és a hírleveledben is.

Brandépítés és megkülönböztetés

A céges blog lehetőséget ad az optikádnak arra, hogy erősítse vagy megalkossa a márka identitását és kifejezze a vállalkozás értékeit. Az egyedi hangvételű és az olvasók számára hasznos tartalmak pedig segítenek kiemelni téged a versenytársak közül. A folyamatos, érdekes és hasznos tartalmak pedig szerepet játszanak abban, hogy a vásárlóid törzsvásárlókká avanzsáljanak.

Célzott értékesítési lehetőségek

A blogposztokban elhelyezhetsz a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra mutató linkeket, ezáltal tovább böngésznek az oldaladon, és elhelyezheted a CTA (call to action) gombaidat, azaz például időpontkérésre ösztönözheted a látogatókat.

Hogyan csinálhatod mindezt?

Tervezés

Mindig könnyebb, ha egy bizonyos időszakra megtervezed előre a tartalmat, hasonlóan a social média megjelenéseidhez. Itt viszont igaz az, hogy a rendszeresség és a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha havonta 1-2 cikket megírsz, már jó úton jársz.

Stílus

Igyekezz egyedi, rád jellemző hangvételben írni az adott témában. Mondanám, hogy kérheted a CHAT GPT segítségét is, sőt mondom is, hiszen adhat egy keretet, szempontrendszert, illetve vázlatot, de egyelőre nem fog a te hangodon írni, lélekkel, vagy ha kell humorral. A szöveget dúsíthatod képekkel, infografikákkal, videókkal.

SEO

A keresőoptimalizálás egy külön terület, és nem véletlenül vannak SEO szakemberek és SEO szövegírók, de ma már bárkinek a rendelkezésére állnak olyan ingyenes eszközök, melyek segítenek abban, hogy kiderüljön a vásárlóikat mi érdekli. Csak egy példa: ha a honlapodat összekötöd a teljesen ingyenes Google Search Consol eszközzel, akkor minden hónapban kapsz egy részletes jelentést arról, hogy milyen keresésekre, kulcsszavakra jelent meg a honlapod a Google-ben, és ezek közül melyek voltak azok, melyeknél rád is kattintottak. Ha ezeket a keresési kifejezéseket átnézed, akkor már is rengeteg témaötletet kapsz, közvetlenül a felhasználóktól, és a kulcsszavakat elhelyezheted a cikkeidben, ami idővel még jobb találati eredményeket eredményez majd.

Ha esetleg kérdésed lenne ezzel a témával kapcsolatban, vagy szeretnél marketing támában egy konkrét dologtól olvasni, akkor írj a szerkesztőségnek!