Hello, csak a kommenteket jöttem olvasni! – 1. rész

Ismerjük a jelenséget a közösségi médiában, amikor a kommentek szinte érdekesebbek, mint maga a bejegyzés. Állhatunk egyszerre mindkét oldalon: tartalmat gyártunk az üzleti oldalainkra, csoportjainkba és közben olvassuk a hozzászólásokat, véleményeket, pozitívokat és adott esetben negatívokat egyaránt. Mivel a közösségi média esszenciája pont a közösség, ezért a kommentelés lehetősége mindenkié, a tiéd is. Beszéljünk egy kicsit tehát a kommentekről, hogyan kezeld őket jól, és hogyan nyilváníts te véleményt úgy, hogy az építsen és ne romboljon.

Szögezzük le, hogy a komment alapvetően egy szuper dolog, lényegében ez pörgeti a közösségi médiát, fenntartja a posztok élettartamát, segít az algoritmusnak, hogy minél több emberhez jussanak el a tartalmaid, és számos érdemi vitára, vélemény ütköztetésre ad lehetőséget. Zárójelben jegyzem meg, hogy a TikTokon például alig várják a trollokat a tartalomgyártók, hiszen akkor lehet a rosszindulatú kommentekre videóban válaszolni, és ezek a válaszvideók megpörgetik a csatornát, mert ha valaki csak a válaszvideóval találkozik a For You-ban, rögtön kíváncsi lesz az eredeti videóra, amibe a kommentelő belekötött. De lépjünk párat vissza, és bontsuk ketté a dolgot:

  1. Hogyan kezeld a kommentelőket az üzleti oldaladon/csoportjaidban
  2. Milyen elvek mentén kommentelj te üzleti oldalakra, a saját nevedben, vagy akár brandként

Az cikksorozat 1. részében az 1. pontról lesz szó.

Mint írtam, a kommentet szeretjük, segít nekünk, rengeteg pozitív megerősítést kapunk általa. A csoportok pedig kifejezetten azért jönnek létre, hogy a tagok bátrabban nyilvánítsanak véleményt, osszanak meg a közösséggel olyan információkat is, melyeket talán egy nyilvános szakmai oldalra nem írnának ki.

Kezdjük az egyszerűbb esettel. A tartalmadnak sikere van, érkeznek a pozitív kommentek. Alapszabály: ne hagyd őket figyelmen kívül, reagálj rá valamilyen formában, a legjobb ha válaszolsz is rá, értelemszerűen megköszönöd.

Mi történjen, ha megtalálnak a trollok? Ha a közösségi médiában nemcsak organikus tartalmakkal vagy jelen, hanem fizetett hirdetéseket is alkalmazol, és aktivitásra optimalizált hirdetésekkel is dolgozol, akkor garantálom, hogy meg fognak találni. Nyilván finomíthatod a célcsoportod beállításait, hogy szofisztikáltabb embereket érjen el a hirdetésed, de megsúgom: a Meta nem tökéletes, az Élet Iskoláját, sokszor valami elitegyetemnek gondolja. A haladó hirdetéskezelők tudják, hogy a beállításoknál előre megmondhatod, hogy mely szavakat tartalmazó kommentek nem jelenhetnek meg a hirdetésed alatt egyáltalán. Az üzleti oldaladon pedig létezik olyan beállítás, ahol kikapcsolhatod, vagy korlátozhatod a hozzászólás lehetőséget, például csak az általad felsorolt profilok vagy oldalak szólhatnak hozzá.

Mindegy, hogy organikus tartalomról vagy hirdetésről van szó, a lényeg, hogy egyetlen kommentet se hagyj figyelmen kívül, és dönts: válaszolsz, elrejted, vagy kitörlöd. Azt szoktam javasolni, hogy a komment tartalma alapján válassz: ha az igazságérzeted úgy kívánja, akkor válaszolj, és élvezd, hogy a téged támogató követőid egy emberként melléd állnak. De figyelj, hogy soha ne alacsonyodj le stílusban a kommentelő szintjére, már csak azért sem, mert ilyenkor az üzletedet képviseled, a branded nevében kommunikálsz.

Egy egyszavas rosszindulatú hozzászólást a legegyszerűbb törölni, hiszen egy kicsivel se fektess bele több energiát, mint amennyit az illető beletett. Valószínűleg nem vár választ, nem is emlékszik mit írt és kinek, napi többszáz ilyet elhelyez, minden szembejövő poszt alá. Egyébiránt a profiljának URL-jének másolásával tiltólisátra is teheted,így legközelebb nem fognak megjelenni neki a hirdetéseid, de az a rossz hírem, hogy mindig terem újabb troll.

A komment eltüntetéseis egy járható út. Az elrejtés előtt még válaszolhatsz is neki, de amint elrejted a hozzászólást, a nyilvánosság részére már nem lesz látható. Ő viszont fogja látni a saját kommentjét és a választ is, így nem értesül arról, hogy mások már nem olvashatják épületes gondolatait.

Hamarosan jövök a 2. résszel, amiben arról lesz szó, hogy te milyen irányelvek mentén nyilváníts véleményt szakmai oldalakon és közösségekben.

És mondanom sem kell, hogy ha van hozzáfűzni valód, örömmel olvasom az Optikai Magazin Facebook oldalának kommentszekciójában!