MIDO 2024

egy optometrista szemüvegén keresztül

Az idei évben is lehetőségem nyílt ellátogatni a MIDO kiállításra, ahonnan ismételten lelkesen, motivációkkal telve érkeztem vissza, és olyan élményekkel, amelyek megerősítenek abban, hogy miért is az optika szakma mellett tettem le a voksomat. A veleszületett elegancia és az előrelátó gondolkodásmód verhetetlenné teszi az olasz embereket stílusötleteik megvalósításában, Milánó pedig nem véletlenül a divat egyik nagyvárosa. A lenyűgöző kiállítás szinte az egyetlen rendezvény a világon, ahol megtalálható az optikai piac minden résztvevője az alapanyagoktól kezdődően a keret-, lencse és kiegészítőket gyártó cégek gépein keresztül, a nagy multinacionális cégekig, és teret kapnak az innovatív kisvállalatok mellett a feltörekvő a start-up tervezők is. A MIDO pezsgő színtere az üzleti életnek és a kiállító cégek fókuszában a kereskedelmi tevékenységek mellett az edukáció, a kapcsolatteremtés és a nemzetközi közönséggel való kommunikáció áll, illetve az újdonságok bemutatása az optikai „ellátási lánc” minden szereplőjének. 

A nyolc kiállítási hall mindegyike egy külön beszámolót érdemelne, de én most csak párat fogok kiemelni a legmeghatározóbb élményeim alapján és rögtön az OTTICLUB színterével indítanék, ahol a szakmai előadások és a kerekasztal-beszélgetés formátumú eszmecserék történnek szemész szakorvosok és optometristák közös részvételével. Az idei témák között kihagyhatatlan volt a myopia menedzsment és kontroll, ahol fókuszba került a fénytörési hiba epidemiológiája is a fiatalabb generációkban, a programban pedig külön beszélgetést szenteltek a szervezők a presbyopia korrekciójának és a multifokális lencse felírásának, kijelölve az „ideális utat a pácienseknek az orvosi rendelőtől az optikai szalonig és vissza”. A beszélgetések között teret nyert a mesterséges intelligencia használatának témaköre az kommunikációban, illetve az építészeti design, mint inspiráció az új trendek tekintetében is.

Számomra a legizgalmasabb tér most is a START UP és az ACADEMY volt, ahol a szemüvegpiac feltörekvő szereplői kaptak helyet, itt tulajdonképpen tényleg csak az emberi képzelőerő szabott határt a kreativitásnak, és büszkeséggel tölthet el minden magyar embert, hogy az OKKUL és a VINYLIZE márkák szemüvegei is szerepeltek itt a kiállítók között, az EYEWEAR TAILORING BY THINWOOD kollekcióit pedig a FASHION DISTRICT kiállítói között csodálhatta meg a nemzetközi közönség. 

A MIDO hatalmas tereit betöltő nyüzsgő tömeg legalább annyira izgalmas élmény, mint a kiállítók installációi, ebben a közegben nincsen olyan, hogy „túl feltűnő szemüveg”, ami ne lenne tökéletes kiegészítője egy szettnek és csak javasolni tudom minden kedves kollégának, hogy látogasson el a következő évben Milánóba ilyenkor.