Social média gyorstalpaló optikusoknak – 2. rész

A tartalom

A tartalom, amire sokan a legnagyobb mumusként tekintenek. A leggyakoribb elakadások ezen a ponton szoktak bekövetkezni, mert sokszor óriási fejtörést okoz, hogy mi is legyen az aktuális tartalom. Ha pedig kipattant a fejünkből az ötlet, akkor még hátravan a megvalósítás. Ezúttal szeretnék pár használható tippet adni, hogy a kényszer-tartalomgyártás helyett, mindez egy sokkal élvezhetőbb és hatékonyabb munkafolyamat legyen.

De előtte még egy érdekes adat: a vásárlók74 %-a tájékozódik a közösségi médiábóla vásárlás előtt, egy 2015-ös kutatás szerint, tehát feltehetően ez a szám csak nőtt. Mit jelent ez? Mielőtt valaki leteszi a voksát egy optika mellett, ahol a következő szemüvegét készítteti, nagy valószínűség megnézi a csatornáit. Ezért kell, hogy friss és élvezhető tartalmaid legyenek a felületeiden.

Mi lehet tartalom?

Nagyon röviden: minden. A Tiktok népszerű tartalmai a napi vlogok. Semmi másról nem szólnak, mint hogy a tartalomgyártó bemutatja egy napját, ami a legtöbb esetben tényleg a semmi különös kategóriába sorolható, mégis imádják. Ha tehát te egy haladó tartalomgyártó vagy, nem beszéllek le hasonló videós contentekről, de ha csak téma után kutatsz, akkor hidd el, hogy minden, ami körülötted van, téma: a keretek, a szemüvegfal, a kontaktlencsék, a keretügynök látogatása, a teleírt naptár a vizsgálatokkal (nyilván az adatok elhomályosításával), a kollégáid, egy tréning, amin részt vettél, egy rendezvény, amire meghívást kaptál, a kedvezményeid, egy-egy bonyolultabb, de végül megoldott eset, a vásárlóid öröme, a neked írt köszönet, és sorolhatnánk. A követőidet érdekelheti bármi, ami számodra a „semmi különös, csak egy szürke hétköznap” kategóriába tartozik.

Milyen legyen a tartalom?

Sokkal könnyebb dolgod lesz, ha koncepcióban gondolkodsz. Mit szeretnél, hogy milyen kép alakuljon ki a fejében annak épp a social médiában „castingolja” a neki szimpatikus optikákat? Fontos, hogy legyen a kommunikációd önazonos, a posztjaidban is találd meg azt a hangot, amivel egyébként a vásárlóidhoz is fordulsz, legyen az barátságos, laza, humoros, kimért vagy udvarias. Gondold át, hogy mi az, ami jól áll neked? Ha nem feszélyez a kamera, akkor nyugodtan gyárts videós tartalmat és elmondhatod egy videóban, amit egyébként leírnál. De sokan vannak, akik ódzkodnak ettől a fajta kommunikációtól, ami egy teljesen valid helyzet. Az semmiképpen nem tesz jót a kommunikációdnak, ha érezhetően feszengsz egy szituációban. Ami mindig működik, ha exponálod saját magad, tehát ha látszik, hogy ez a te vállalkozásod, ők a kollégáid, ti vagytok, akik szívvel-lélekkel működtetik mindezt. Ettől lesztek hitelesek és szerethetőek.

Hogyan gyárts tartalmat?

Ez szintén egy sarkalatos pont szokott lenni, hiszen a „posztolgatásról” szeretjük azt hinni, hogy az nem is munka, aztán kiderül, hogy mégis elég időrabló tevékenység. Mivel időből szintén szűken vagyunk, ezért sokkal hatékonyabb, ha rászánsz egy hónapban egy fél délutánt és előre kitalálod, hogy mi mindenről szeretnél írni, videózni. Hasznos módszer, ha úgy gondolsz a felületeidre, mint egy újságra, aminek rovatai vannak. Így könnyebben állítod össze a tartalomnaptáradat is, hiszen mindegyik rovatodhoz rendelhetsz egy-egy tartalomtípust. Érdemes a szakmai tartalom mellé sok-sok „kis színest” felsorakoztatni. Ami fontos, hogy ne csak az eladásról szóljon minden, mert az kontraproduktív. A közösségi site-okra az emberek szórakozni járnak, és ha tetszenek a posztjaid, és rendszeresen találkoznak is velük, akkor jó eséllyel vásárolni is fognak nálad. A posztolni szánt tartalmakat írd össze egy táblázatba és máris pontosan tudod, hogy mikor mit kell csinálnod! Sőt, mivel a posztokat és story-kat már időzíteni is lehet, tudsz előre dolgozni. De a tartalomnaptár nem szentírás, ha történik valami olyan, amiről üvölt, hogy a közösségi médiában a helye, akkor legyél bátran spontán és írd felül a tervet.

Ha van kérdésed, amit feltennél, örömmel válaszolok!

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!