Tanévkezdés 2022 szorongó őszén

Még pár nap van hátra a nyári szünetből, és az idei tanévkezdés speciális, hiszen a bizonytalan gazdasági helyzetnek köszönhetően máris megindult a lakosság körében a számolgatás: mire mennyit tudnak majd költeni. Ez a szakmánk szempontjából azért fontos, mert minket is érzékenyen érint – az élelmiszerek és a rezsi költségek változása mellett - hogy miként reagálnak a leendő vevőink az iskolakezdés kiadásaira. A kérdés az: hogy egy új szemüveg, hol helyezkedik el a családi költségvetések fontossági sorrendjében.

Már nem egy recessziót vészeltünk át vállalkozóként, ilyenkor megfigyelhető, hogy a lakosság jellemzően a költések visszafogásával reagál. Mivel erre számítani lehet, hasznos, ha egy optika előre kidolgozza a megfelelő stratégiát, iskolakezdési kedvezményeket biztosít a vásárlóknak, szolgáltatási csomaggal igyekszik új vásárlókat az üzletbe csábítani.

Az már jó ideje tudjuk, hogy „celluxmarketing” kora leáldozott, és már régen nem elég egy fekete-fehér A4-es papír, celluxszal kiragasztva a kirakatra, egy egyszerű behívó üzenettel. Mára szerencsére a sok kisvállalkozás – tanulva a korábbi nehéz időszakokból – felépítette a saját vásárlói adatbázisát, rendszeresen tartja a kapcsolatot a vásárlóival a közösségi médiában, jól működő és folyamatosan frissülő modern weboldala van. Kell is, hiszen a multinacionális hálózatok folyamatos országos reklámkampányaira, árakcióira muszáj reagálnia a szakértelmet és a minőséget előtérbe helyező, a MOI tagságát alkotó magyar magánvállalkozói csoportnak.

Véleményünk szerint ezért érdemes egyre nagyobb hangsúlyt adni a megkülönböztethetőségnek. Például:

  • optikánk MOI tag,
  • ismerd meg a nálunk dolgozó szakembereket, akik „nevünket és arcunkat adják” a termék/szolgáltatás mellé,
  • családi vállalkozás vagyunk,
  • személyre szabott kiszolgálást tudunk nyújtani,
  • esetlegesen területileg csak nálunk kapható márkákat forgalmazunk.

Mindenképp javasoljuk, hogy - akár a beszállítóinkkal karöltve – hatékony és bevételt biztosító stratégiát dolgozzunk ki az előttünk álló időszakra. Egyedül sokkal nehezebb sikeresnek maradni, főleg ebben az üzletileg bizonytalan időszakban, de egyáltalán nem lehetetlen.

Keressétek a MOI-t a tagsággal kapcsolatban, vegyétek fel a kapcsolatot beszállítóitokkal, profi marketingesekkel és növeljük az esélyét annak, hogy a szakmánk győztesen kerüljön ki, ebből az amúgy is „pénztárcavadász” időszakból!

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!