Magyar optikák vezető informatikai partnere

- interjú Nováki Szilárddal, a magyar optikák digitalizációját segítő ClearVis PMS Kft. ügyvezetőjével.
  1. Mivel is foglalkozik a Clearvis PMS Kft.?

2012-es alapításunk óta csak és kizárólag optikák részére készítünk szoftvert, mely digitalizálja a vállalkozás működését, ezáltal eredményesebbé és sikeresebbé teszi azt. A termékünk neve Clearvis.io (ejtsd: klírvízió), és előfizetéses modellben érhető el. Büszkék vagyunk arra, hogy kis magyar vállalkozásként már négy Kelet-Európai országba jutottunk el, ahol több mint 400 optikában használják sikeresen termékünket.

  1. Kik számára tartjátok ideálisnak Clearvis.io-t?

A fejlesztés során az optika minden dolgozójára figyelünk, valamint arra törekszünk, hogy élvezetes legyen a termékünket használni. Optometristáknak, szemorvosoknak azért ideális a rendszer használata, mert testre szabhatják a vizsgálati protokollt, hogy csak olyan adatok legyenek a vizsgálati lapon, melyeket valóban rögzíteni szeretnének. A medikai eszközök (pl. autorefraktométer, foropter, dioptriamérő) integrálhatóak a rendszerhez, így a mérési eredmények automatikusan megjelennek a vizsgálati lapon. 

Látszerészek számára azért ideális a rendszer, mert egyszerűsíti az ajánlatadás és lencseválasztás folyamatát. Nem kell többé számológépet és ceruzát, valamint papírkatalógust használni egy bonyolultabb (pl. színezett prizmás) ajánlat összeállításakor sem. Ezen kívül az előlegkezelés és számlázás is a rendszerbe van integrálva, ami miatt kizárólag egyetlen programot kell használni a napi munka során. 

Cégvezetők számára nyomonkövethetővé teszi az optika működését, ugyanis pontosan látszik, hogy ki, mikor, milyen árut adott ki és milyen összegért. Napi záráskor a kassza egyeztetése egyszerűsödik. Megszűnik a kockás füzet vezetése, illetve készletvezetésnél - többek között - nyomtatott ékszercímkék vagy árcímkék könnyítik a leltározást.

A clearvis.io a magánoptikák és bolthálózatok részére is megfelelő megoldást nyújt. Elégedett ügyfeleink között megtalálhatóak családi optikák és 100+ üzletből álló hálózatok is.

  1. Miért elengedhetetlen a mai világban az optikák számára a digitalizáció?

A digitalizáció átszövi az életünket: az adóbevallást online adjuk le, SMS használatával veszünk parkolójegyet, telefonnal fizetünk. Az egészségügyben is jelen van a digitalizáció, az EESZT – informatikus szemmel – egy nagyon jól megalkotott rendszer, melyet magánszemélyként is nagy örömmel használok. Egy ilyen környezetben a papír alapú működés, a vizsgálati kartonok keresése, kézi jegyzetelés már nem kelt bizalmat, csökkenti a lojalitást. A lencsegyártók új, innovatív termékeinek előnyeinek bemutatása, értékesítése papír katalógusból nehézkes, amely az árrés csökkenéséhez vezethet. 

A vásárlói bizalom mellett fontos tényező a működés hatékonysága. A vásárlói forgalom az optikákban hullámzó, vannak üresjáratok és csúcsidőszakok. Nem mindegy, hogy a csúcsidőszakban mi az üzletem áteresztőképessége, hány megrendelést tudok felvenni. A papír alapú működéssel lassítjuk a rendelésfelvételt: a munkalapra le kell írni újra a vevő nevét, telefonszámát, recept adatait. Az adatok másolását a számítógép egy pillanat alatt meg tudja tenni, ezáltal gyorsítja a működést. Ez csak egy példa a papír alapú működésben az adatok többszöri rögzítéséről, ezen kívül 3-4 másik helyen lassítják az operációt, a kartonok kézi keresésével töltött időt pedig még ezen felül kell számolnunk.

  1. Milyen előnyei származnak egy optikának abból, ha a Clearvis.io-t használja?

A legkülönfélébb módokon segítünk az adminisztrációs terhek csökkentésében, ezáltal időt spórolunk arra, hogy a legfontosabb dologgal, az ügyfél látásával tudjanak foglalkozni a látásszakértők. A rendszerünk például összekapcsolható a keretletapogatókkal/tracerekkel és centrálókkal, ezáltal a lencserendelések egy kattintással leadhatók a gyártók felé a nap végén. A folyamatosan karbantartott termékadatbázisunkban a legtöbb Magyarországon elérhető lencse, kontaktlencse, keret és napszemüveg megtalálható. A clearvis.io ismeri a keretek dobozán vagy zacskóján található vonalkódot, mely gyorsítja a bevételezést. Az áru fogadása után pár kattintással demo lencsére ragasztható árcímke vagy szárra ragasztható ékszercímke nyomtatható. 

Több ügyfelünk jelezte már, hogy az éves leltár elkészítése annyira egyszerűvé vált a clearvis.io bevezetése után, hogy már csak ezért az egy dologért megérte előfizetni. A honlapba ágyazható online időpontfoglalás lehetőségével nyitvatartási időn túl is tudnak a páciensek vizsgálati időpontot foglalni, email vagy SMS visszaigazolással és emlékeztetővel. A szoftvernek számtalan egyéb előnye van még. Aki még nem használja, annak érdemes megkérdezni a szakmán belül más, Clearvis.io-t már használó optikákat a tapasztalatokról.

  1. Hogyan válik jobbá az ügyfélélmény az optikában?

A mai felgyorsult világunkban az ügyfelek nem szeretnek az adminisztrációra várni. Nem szeretünk egy papír munkalap kitöltésére várni, de azt sem szeretjük, ha az értékesítő percekig a számítógépét nézi és gépel. A clearvis.io rendszert úgy fejlesztjük, hogy az ügyfél a lehető legkevesebbet várakozzon az optikában, a megrendelés felvétele, előleg átvétel és később a számlázás pár kattintással megoldható legyen.

Egyre többen vagyunk, akik nem szeretnek papír nyugtát, munkalapot tárolni, megőrizni. A rendszerünk minden ügyféldokumentumot (pl. megrendelőlapot, számlákat, jótállási jegyet) képes megküldeni az ügyfélnek emailben, így szükségtelenné válik annak kinyomtatása és tárolása. Ezáltal nem csak a vásárlás élményét tesszük kényelmesebbé, de környezetünket is védjük.

  1. Mi történik ha valaki titeket választ?

Mi nem csak egyszerűen szoftvert gyártunk, hanem hosszú távú kapcsolatra törekszünk a partnereinkkel. Ha valaki megrendeli a szolgáltatásunkat, akkor munkatársaink segítenek a rendszer bevezetésében, megmutatják hogyan lehet digitalizálni a működést, hogyan lehet a papír alapú folyamatokat leváltani. Minden beállítást elvégzünk a szemészeti műszereken, ékszercímke nyomtatókon vagy bármilyen olyan eszközön, ami az informatikai rendszerhez kapcsolódik. Egy használatra kész megoldást adunk át, és akár helyszíni asszisztenciát is tudunk biztosítani az első napokban, amennyiben ez szükséges. A bevezetést követően pedig ügyfélszolgálatunk folyamatosan áll rendelkezésre a kérdések megválaszolásában, illetve segíti az optikákat a clearvis.io előnyeinek minél széleskörűbb kihasználása érdekében.

  1. Hol tudhatunk meg többet rólatok?

Honlapunkon, a https://clearvis.iooldalon.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!