Neked milyen az éves sales terved?

Ha már itt tartasz, akkor bizonyára van - vagy legalábbis nekiálltál az éves értékesítési terved kidolgozásának. Ebben a cikkben igyekszem egy olyan könnyen emészthető, kis utána járással megvalósítható és eredményességre sarkalló gondolatébresztőt adni. A következőkben nem a siker titkát fogom elárulni, ettől nem leszel milliárdos, viszont segíthet átgondolni az eddig utad folytatását.
  1. Digitalizáció

Talán már az unalomig ismételgetjük és rengeteg cikk szólt erről a Magazin hasábjain is. Mindez azért van, mert a digitális tér az új értékesítési frontvonal! Ez nem csak marketing eszköz, hanem egy olyan értékesítési platform, ami meghatározza az optikádat, a vevőkezelésedet és a professzionalitásod.

Használd ki az “online kirakatod” az árbevételed növelésére, a vevőkkel való kapcsolattartásra és a profi szakmai hozzáállásod kommunikálására.

  1. Középpontban az vásárlóid elégedettsége

És akkor jöhet a kedvenc kérdésem: Ki a célcsoportod? Kik tartoznak a szűk célcsoportodba?

Ezekre a kérdésekre nem jó válasz az, hogy a szemüvegesek. Hogy miért? Mert az éttermek sem az összes éhes - ebédelni vagy vacsorázni vágyókat célozzák meg. 

Ha jól meghatároztad a célcsoportodat, akkor célzottabban, határozottabban és magabiztosabban tudsz velük törődni. Mert ismered az érdeklődési körüket, a szokásaikat és így lesznek elégedett vásárlóid. Majd belőlük lesznek törzsvevőid, akik mesélnek rólad a szomszédnak, a kollégáknak és persze a barátaidnak.

Nem elég egyszer meghatároznod a célcsoportodat, érdemes időről-időre felülvizsgálni, kiegészíteni átgondolni!

  1. Szezonalitás, kampányok és akciók

Nem vagyok híve az árakcióknak, de létezik ez olyan formában, ami nem teszi egy szemüveg piaccá az optikádat.

Mint minden terméknek, minden szolgáltatásnak megvan a maga szezonalítása. Ezt némiképp a covid felülírta és bizonytalanabbá teszi a szezonokat, ugyanakkor ha figyelmes vagy, gyorsan tudsz reagálni a változásokra. 

Tervezz kampányokat és ahhoz egyedi akciókat. A törzsvevők szeretik az egyedi, csak rájuk vonatkozó kedvezményeket. Különböztesd meg a hűséges vásárlóidat, az utcáról beesőktől. Hidd el, hálásak lesznek!

  1. Fejlesztés

Fejleszd magad és a csapatod. Elcsépelt, de igaz: A csapat leggyengébb láncszeme határozza meg az egész team teljesítményét.

Első lépésként nem feltétlen szükséges trainingekre mennetek, elég ha rendszeresen átbeszélitek a folyamaitokat, feladataitok és azok eredményét. Derüljön ki, kinek mi okoz nehézséget, elakadást, mert sokszor egy-egy munkafolyamat átszervezése egy másik csapattagra, nagyobb teljesítményt és növekvő eladási számokat eredményezhet.

  1. Excel / Numbers - ki mit használ?

Elemezz, értékelj, vond le a következtetéseket!

Nem tudjuk kikerül, muszáj kiértékelned az elmúlt időszak számait, ahhoz, hogy meg tudd határozni, hogy hol, melyik területen, milyen termékkategóriában szeretnél növekedni. Érdemes a big picture-től kezdeni és lebontani, akár heti időszakra is. Mindenképpen vedd számításba a szezonalítást, igazítsd hozzá a kampányokat és szabd a célcsoportodra. És ami a legfontosabb szánd rá az idődet a tervezésre és légy türelmes az eredményeket illetően.

Bízom benne, hogy a fenti gondolatébresztők a segítségedre lesznek a tervezésben. A változó piaci környezet, az online tér és a zaj sokmindent felülír. A gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás, az ügyféligények felmérése és a rugalmasság véleményem szerint elengedhetetlen az üzleti stratégiád tervezéséhez.

Bármilyen - a cikkel kapcsolatos - további kérdés esetén, vagy business coaching és vállalkozásfejlesztés témakörökben az alábbi elérhetőségeken elértek:
zsofia@vargazsofia.com

Zsófi