Optikai Magazin statisztika - #2

Az új Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek. Ennek megfelelően minden hónapban meg fogjuk írni, hogy milyen látogatási eredményeket értünk el. 

Előző részben az indulást elemeztem, most jöjjön a július. Ha nem olvastad el az első részt, érdemes azzal kezdened, hiszen az elemzési módszer abban van leírva, itt most csak a számadatokat és 1-1 érdekességet mutatok.

Júliusban az alábbiak szerint oszlott meg a forrás, tehát hogy honnan érkeztek az oldalra a látogatók:

  • Facebook: 72.43%
  • Direkt oldalfelkeresés: 12.99%
  • Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 7.48%
  • Organikus keresés: 6.72%
  • Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 0.38%

Itt a legérdekesebb, hogy az előző hónaphoz képest a direkt oldalfelkeresés jelentősen megugrott, ami azt jelenti, hogy kezd kialakulni egy olvasói bázis, akik már social és hírlevél nélkül is automatikusan megnyitják az oldalunkat.

A social támogatás továbbra is elengedhetetlen, ezt a napi szintű látogatottsági adatokból is látjuk. Azokon a napokon van nagyobb látogatottság, amikor kirakjuk a Facebook oldalra, vagy csoportba az adott cikket. Ez tovább erősödött az induláshoz képest.

Demográfia alapján az alábbiak szerint olvasnak minket: 39-61% arányban férfiak és nők olvasták, ami egy jelentős elmozdulás az előző hónap 31%-69% arányától. Továbbra is leginkább a 45-54 év közöttiek (26%) és a 35-44 év közöttiek (23%), ami azért is fontos, mert a szakmánk fiatalabb része adja a látogatók gerincét. Ez nem változott jelentősen az előző időszakhoz képest.

Az oldal látogatottsága a vártaknak megfelelően csökkent az induló időszakhoz képest. Ennek két oka van. Nyár van, a szakma nagyrésze nyaral, nyaralás alatt pedig nem szakmai cikkeket akarunk olvasni. A másik pedig, hogy minden oldal indulását nagy érdeklődés követ, ami az indulás után lecsökken, innen pedig tudunk építkezni. Ezen kívül az induláskor jóval több írás volt fent, mint a megcélzott havi 8-10. Júliusban 1310 látogató 1872 munkamenetet és 2866 oldalmegtekintést produkált. Az előző hónaphoz képest látványos a visszaesés, viszont kiolvasható belőle egy pozitív trend is. Az előző hónap 1.34-es átlagos oldalmegtekintés felment 2.18-as felhasználói átlagra. Ez azt jelenti, hogy több időt töltenek a honlapon és át is kattintanak egyik cikkről a másikra az olvasók. Hasonlóan, mint a fenti statisztikából, itt is megállapítható, hogy nő az oldal bázisközönsége.

A júliusi adatok alapján a 10 leglátogatottabb cikk az alábbi volt:

Sajnos nem a szakmai cikkek domináltak a nézettségben, KATA változás és OGYÉI regisztráció vitte a látogatók tömegét. Sajnos sok változás jutott erre a hónapra, így kevesebb figyelem tudott jutni a szakmai cikkekre. A következő hónap már erősebb lesz, ugyanis sikerült műhelysorozatot indítani Juhász Ferenccel és digitalizációról szóló sorozatot Nováki Szilárddal.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!