A digitalizáció szerepe az ügyfélmegtartásban

A gazdasági körülmények romlása, visszaeső látogatószám és árbevétel esetén a digitalizáció kiváló eszköz arra, hogy elérjük korábbi ügyfeleinket, jó minőségű szolgáltatással lojalitást alakítsunk ki, vagy különleges marketing módszereket igénybe véve segítsük forgalmunkat.  

Törzsvásárlói program

A legtöbb optika rendelkezik törzsvásárlói programmal, melynek fontos eleme, hogy a kapott kedvezményért cserébe marketing elérhetőséget biztosít a vásárló. Amennyiben a törzsvásárlói rendszerünk clearvis.io rendszeren vagy egyéb digitális megoldáson alapul, akkor lehetőségünk nyílik az adatok elemzésére, legyűjthetővé válnak azok az ügyfelek akiknél új szemüveg vásárlása már aktuális lehet. A legyűjtött listát használhatjuk különféle marketing eszközökben, hírlevélküldőben, sms-küldő rendszerben vagy egyszerűen felhívhatjuk őket.

Ma már a törzsvásárlói programok nem csak a fizikai kártyára korlátozódnak. Léteznek digitális vagy virtuális törzsvásárlói kártyák, amelyeket nem kell az ügyfélnek magánál tartania, elég a telefonján tárolnia. Ez nem csak kényelmes az ügyfeleknek, de a kártya nyomtatás költsége is megtakarítható.

Léteznek olyan törzsvásárlói rendszerek is (saját termékünk is képes ilyen rendszerhez integrálódni), melyek pontgyűjtéssel, névnapi köszöntőkkel és egyéb módszerekkel próbálják fokozni a lojalitást. Bár ezen eszközök használata plusz költséget jelent, az általuk generált forgalmon keresztül megtérülhet a beruházás.

A vásárlás élménye

A vizsgálat és az értékesítés élménye mind hozzájárul ahhoz, hogy a következő vásárlás a mi üzletünkben fog-e történni vagy sem. Nem csak az a fontos, hogy milyen terméket kínálunk, hanem az is, hogyan adjuk át az információt az ügyfélnek. 

A digitális eszközök segítségével, például egy táblagéppel, gazdagítani tudjuk a vásárlási élményt: bemutathatunk több ajánlatot az ügyfél problémájára, szemléltetni tudjuk az egyes technológiák előnyeit, magyarázatot adhatunk az árkülönbségre. A nyílt, átlátható ajánlat és a pozitív élmények megalapozzák az ügyfél visszatérését.

Utánkövetés, visszajelzés gyűjtése

Minden értékesítést követően, de a személyre szabott termékek, mint a szemüvegek értékesítését követően különösen fontos az utánkövetés, a visszajelzések gyűjtése. Sokszor egy elégedetlenség hátterében csak egy rossz beállítás áll, de az ügyfélnek nincs ideje vagy bátorsága jelezni a problémát.

A digitalizációval automatizált rendszerben gyűjthetünk visszajelzéseket az ügyfelektől. A clearvis.io rendszerben például saját kérdőívet dolgozhatunk ki a szemüveggel kapcsolatos elégedettség felmérésére, mely automatikusan megjelenik a kiadást követően az utánkövetési listában. Ily módon minden értékesítéshez megtörténhet egységes formában az ügyfél-elégedettség felmérése.

Ajánlási rendszer, kuponok

Egy digitalizált optikában ajánlási rendszer vagy kuponrendszer kialakítása is lényegesen egyszerűbb. Az ajánlási rendszer inkább új ügyfelek megszerzésére alkalmas: az ügyfelek saját tapasztalataikat oszthatják meg, amelyek sokkal hitelesebbek egy új ügyfél számára. A kuponok inkább meglévő ügyfeleknél használhatóak újbóli vásárlás buzdítására, de átruházható kuponok esetén új ügyfeleket is be tudunk vonzani. 

Ügyfélmegtartás célzott marketinggel

A digitalizáció lehetővé teszi az ügyféladatok részletes, mély elemzését. Megtudhatjuk, kik vásároltak tőlünk, mikor és milyen lencsét. Szűrhetjük a vevőinket lakcím, életkor szerint, aszerint hogy ki vizsgálta őket, vagy ki értékesítette nekik korábban a szemüveget. Ezek az információk és a gyártók által biztosított aktuális promóciók lehetővé teszik a tömeges marketing helyett a célzott marketingkampányok indítását, amelyek sokkal kisebb célközönséggel, de lényegesen magasabb konverzióval rendelkeznek.

Online foglalási rendszerek

Az online foglalási rendszerek nemcsak a szemvizsgálati időpontok egyszerűbb kezelését teszik lehetővé, hanem az ügyfél számára is kényelmes és gyors módot biztosítanak a bejelentkezéshez, anélkül, hogy telefonálniuk kellene vagy el kellene látogatniuk az üzletbe.

Összegzés

A digitális eszközök használata nem ördöngösség, és kis lépésekben is ki lehet alakítani egy olyan rendszert mely hatékonyan támogatja a napi működést. Ezek a megoldások csökkentik az adminisztrációs terheket, digitalizálják a folyamatokat, és időt szabadítanak fel a saját működésünk átgondolására és továbbfejlesztésére.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!