Optikai Magazin statisztika - #4

Az új Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek.

Ennek megfelelően minden hónapban meg fogjuk írni, hogy milyen látogatási eredményeket értünk el. A júniusi és júliusi adatok után jöjjön az augusztus. Ha nem olvastad el az első részt, érdemes azzal kezdened, hiszen az elemzési módszer abban van leírva, itt most csak a számadatokat és 1-1 érdekességet mutatok.

Szeptemberben az alábbiak szerint oszlott meg a forrás, tehát hogy honnan érkeztek az oldalra a látogatók:

Facebook: 54.48%
Direkt oldalfelkeresés: 22.98%
Organikus keresés: 13.47%
Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 7.21%
Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 1.86%

Itt a legérdekesebb, hogy az előző hónaphoz képest erősödött a social térből érkező forgalom, ez leginkább az OGYÉI téma kifutásának köszönhető, hiszen már nem olyan erős a többi csatorna, mint augusztusban. A social támogatás továbbra is elengedhetetlen, ezt a napi szintű látogatottsági adatokból is látjuk. Azokon a napokon van nagyobb látogatottság, amikor kirakjuk a Facebook oldalra, vagy csoportba az adott cikket. Ez tovább erősödött az induláshoz képest.

Demográfia alapján az alábbiak szerint olvasnak minket: 36-64% arányban férfiak és nők olvasták, ami egy jelentős elmozdulás az induló 31%-69% arányától. Továbbra is leginkább a 45-54 év közöttiek (27%) és a 35-44 év közöttiek (23%), ami azért is fontos, mert a szakmánk fiatalabb része adja a látogatók gerincét. Ez nem változott jelentősen az előző időszakhoz képest.

Az oldal látogatottsága minimálisan csökkent, ennek fő oka, hogy az augusztus kiemelkedő volt az OGYÉI miatt. Több lencsegyártó cég is megosztotta oldalunkat, az egész szakma innen tájékozódott. Úgy néz ki, hogy ez most lezárult és visszatérhetünk az oldal építéséhez. Szeptemberben 1903 látogató 2962 munkamenetet és 5904 oldalmegtekintést produkált. Az adatokból világosan látszik, hogy tovább erősödik a látogatói törzsbázis, alacsonyabb számú látogató nagyobb arányú oldalmegtekintést produkált, mint a korábbi hónapokban. Az előző hónap kiugróan magas 3.11-es átlagos oldalmegtekintés nem változott, hiába volt kevesebb látogató. Ez azt jelenti, hogy több időt töltenek a honlapon és át is kattintanak egyik cikkről a másikra az olvasók. 

A szeptemberi adatok alapján a 10 leglátogatottabb cikk az alábbi volt:

OGYÉI videós segédlet
Megújult az optometrista bélyegző
OGYÉI regisztráció - határidő augusztus 24.
Szemüvegek és a műhely - 2. rész
Mely problémák megoldását várja a tagság?
Megveszem!
Optikai hangadó - 1. rész
A digitalizáció megkönnyíti egy optika mindennapjait?
Felhívás optikus mesterképzésre
Esélyt a szemnek

Sajnos még mindig az OGYÉI dominálta a szeptemberi látogatást, de szerencsére más is érdekelte a látogatókat: új MOI podcast, optometrista bélyegző, műhely tippek, sales segédlet, digitalizáció és az alapítvány. A következő hónapban már remélem az oldalhoz és MOI-hoz köthető szerzők írásai, adásai fognak jeleskedni.

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!