Optikai Magazin statisztika - #1

A megújult Optikai Magazin kiváló startot vett, köszönjük nektek! Az oldal statisztikai adatait mostantól rendszeresen bemutatjuk, kezdjük az indulással.

Sziasztok,

az új Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek. Ennek megfelelően minden hónapban meg fogjuk írni, hogy milyen látogatási eredményeket értünk el.

Ahhoz, hogy értelmezni tudjuk a számokat, előbb nézzük át az oldal működését:

  • a cikkeket a MOI elnöksége, az iroda, vendégszerzők, korábbi Optikai Magazin szerzők valamint gyártó- és nagykereskedelmi tagjaink írják
  • a cikkek az www.optikaimagazin.hu oldalra kerülnek ki
  • az oldalon való megjelenést követően megosztjuk a cikkeket az Optikai Magazin Facebook oldalán, az ehhez tartozó Optikai Magazin zárt csoportban, valamint a havi hírlevélben is

Azért is fontos ezt tudni, mert az adatokból látható, hogy a Facebook oldalról, csoportból irányítjuk elsődlegesen az olvasókat a honlapra. Másodlagosan a hírlevélből, harmadlagosan pedig a közvetlen felkeresésből. Számszerűsítsük ezt a júniusi adatok alapján:

  • Facebook: 60.87%
  • Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 25.25%
  • Direkt oldalfelkeresés: 7.76%
  • Organikus keresés: 4.75%
  • Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 1.37%

Ami levonható következtetésképp, hogy a social támogatás elengedhetetlen, ezt a napi szintű látogatottsági adatokból is látjuk. Azokon a napokon van nagyobb látogatottság, amikor kirakjuk a Facebook oldalra, vagy csoportba az adott cikket. Szakmai portál révén az organikus keresés elenyésző, nem a végfelhasználónak szól az oldal.

Az Optikai Magazin a hazai optikus szakmának készül, első sorban a Magyar Optikus Ipartestület tagjairól, valamint a szakmai hírekről, változásokról. Ez azért is fontos, mert a cikkek teljesen magyar nyelven íródnak, nem célzunk meg nemzetközi területeket. Ez igazolódik az elemzési adatokból. Természetesen a magyar nyelvű cikkeket a több országban is olvassák, de ez elenyésző (5% alatti). Demográfiai visszajelzés, hogy az oldalt az indulás óta 31%-69% arányban férfiak és nők olvasták, valamint leginkább a 45-54 év közöttiek (23%) és a 35-44 év közöttiek (22%), ami azért is fontos, mert a szakmánk fiatalabb része adja a látogatók gerincét.

A publikus látogatottsági adatoknál 3 fő paraméterre koncentrálunk: látogatók száma, munkamenetek száma és az oldalmegtekintések értéke. De mit is jelentenek ezek?

  • látogatók száma: méri, hogy ugyanazon időszak alatt valaki új vagy visszatérő látogató az oldalon, ezek összessége.
  • munkamenetek száma: azt mutatja meg, hogy a felhasználók száma összesen hányszor nyitják meg az oldalt és olvasnak újra cikkeket
  • oldalmegtekintések száma: meghatározza, hogy egy weboldalon belül hány aloldalt tekintett meg a látogató.


Ez a három szám szoros összefüggésben van. Célunk, hogy minél többen nézzék meg a szakmánkból az oldalt és ez rendszeressé is váljon. Mivel a munkamenetek száma jóval magasabb a látogatók számához képest, ezzel jó úton haladunk. Nézzük a pontos számokat


Az oldal május utolsó hetében indult, így a májusi adatok nem egy egész hónapot tükröznek, hanem csak egy hetet. Ilyen rövid idő alatt 388 látogató volt az oldalunkon, akik összesen 1217 oldalmegtekintést hoztak össze. Június volt az első teljes hónapunk, itt került kiküldésre első hírlevelünk is. Júniusban az oldalt 2535 felhasználó tekintette meg. Ők összesen 3401 munkamenetet generáltak, ami azt jelenti, hogy egy látogató 1.34 oldalt tekint meg átlagosan. Az összes oldalmegtekintés száma pedig 5152. Ezek a számok jóval magasabbak, mint amit mi indulásnak terveztünk. Ez köszönhető a cikkek tartalmának, a vendégszerzőknek és a kommunikációnak is. Ezekből az adatokból már most látszik, hogy a látogatók visszatérő olvasók, tehát már épül egy erős fogyasztói bázis.

A júniusi adatok alapján a 10 leglátogatottabb cikk az alábbi volt:

A fenti összesítésből látható, hogy szerencsére vegyesen optometrista, optikus és nagykereskedő cikkek egyaránt érdekli a látogatókat. Továbbra is figyelünk, hogy a 3 oldal egységesen legyen ellátva szakmai cikkekkel.

Egy oldal indulása mindig nagy érdeklődést mutat, fő feladatunk, ezért is lehet, hogy a júniusi adataink jobbak a vártnál. A nyári uborkaszezonban ez valószínűleg nem tartható fent, de erős cikkek és sajnos sokakat érintő hírek (KATA) valósultak már meg, illetve vannak tervben. Júniusban küldtük ki a gyártó- és nagykereskedők PR cikkeinek felhívását. Emellett több, szakmánk elismert tagja indít cikksorozatot, amelyek a nyár végétől lesznek elérhetőek. Célunk, hogy havi szinten átlagosan 3000-3300 látogatót elérjünk és hogy az optikus szakma elsődleges hírportálja legyünk.

Ha van véleményed a cikkben olvasottakkal kapcsolatban, folytassuk a beszélgetést a MOI tagok zárt Facebook csoportjában!